سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
معدنی بزرگ‌تر از مس سرچشمه در دل رفسنجان
01 آبان 1400 - 10:01
شناسه : 19507
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران رده بالای شرکت ملی صنایع مس ایران اعلام کردند که معدنی بزرگ‌تر از معدن مس سرچشمه شده و با بهره‌برداری از آن دغدغه و مشکل بیکاری بخش مهمی از جوانان این شهرستان برطرف خواهد می‌شود.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حجت الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان، اظها داشت: این معدن با ذخایر و عیار بالا در رفسنجان کشف شده است. لذا به گفته مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با حفاری معدن کشف شده، با عیار و ذخیره بالاتر از معدن مس سرچشمه، دغدغه بیکاری مردم این منطقه به صفر کاهش می‌یابد که خبری مسرت بخش و خوشحال‌کننده برای جذب نیروهای بومی رفسنجان است.

وی با اشاره به آلایندگی مجتمع مس سرچشمه، افزود: طبق نقشه های ماهواره‌ای مجتمع مس سرچشمه رفسنجان از مناطق بزرگ آلاینده است؛ ضمن اینکه با مشکلات دیگری مثل وجود بیش از حد استاندارد آرسنیک در آب شهرستان و نیز تعداد فراوان جانان بیکار مواجه هستیم که مسئولان باید برای رفع آن‌ها تدابیری بیندیشند.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس با اشاره به اشتغال‌زایی برخی صنایع در شهرستان‌های همجوار رفسنجان با بهره‌گیری از جوانان بومی، گفت: شرکت ملی صنایع مس در برخی دیگر شهرستان‌های استان نیز جاده احداث کرده است؛ اما تعدادی پروژه از جمله نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی و کارخانه تولید ماده شیمیایی در رفسنجان هستند که چندماه بعد از کلنگ‌زنی، شاهد شروع عملیات اجرایی نیستند.

جلالی در پایان خاطرنشان کرد: این امر توجه بیشتر مدیران شرکت ملی مس را در توسعه متوازن و نگاه همه‌جانبه به منطقه می‌طلبد تا با راه‌اندازی این طرح‌ها منطقه به شکوفایی و رونق دست پیدا کند و معضل بیکاری نیز کمرنگ شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.