پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
معدن آلبلاغ به مردم واگذار شود
10 خرداد 1401 - 16:50
شناسه : 28565
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: تعیین تکلیف معدن آلبلاغ بسیار طولانی شده است و نسبت به این موضوع اعتراض داریم.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امان‌الله حسین‌پور نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بهره‌برداری از معدن آلبلاغ بسیار زمان‌بر شده و هنوز تعیین تکلیف درستی برای آن نشده است که نسبت به این موضوع اعتراض داریم.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از معدن آلبلاغ باید منفعتی برای مردم شهرستان اسفراین و استان نیز داشته باشد، افزود: پیشنهاد می‌شود که بهره‌برداری از معدن آلبلاغ، به تعاونی توسعه و عمران شهرستان اسفراین که مردم زیرمجموعه آن هستند و همچنین قرارگاه خاتم واگذار شود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تا پیش از این بنا بود بهره‌برداری از این معدن به ایمیدرو واگذار شود، بیان کرد: این در حالی است که با واگذاری بهره‌برداری به ایمیدرو، منفعتی به مردم شهرستان نمی‌رسد. بنابراین به دنبال آنچه به صلاح شهرستان است، هستیم. همچنین نزدیک به یک سال است که مقابل خام‌فروشی حتی یک کیلوگرم از سنگ معدن آلبلاغ ایستاده‌ایم تا در نهایت سبب اشتغال در شهرستان و همچنین خروج اسفراین از از زیر اعتبارات قطره‌چکانی شویم.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مذاکراتی با قرارگاه خاتم انجام داده‌ایم که در صورت واگذاری و سهم داشتن این مجموعه از معدن آلبلاغ، صنایع پایین‌دستی آن در شهرستان اسفراین ایجاد شود و پروژه‌هایی که نیازمند اعتبار هستند از قبیل راه‌آهن، جاده اسفراین-بجنورد و همچنین میامی-اسفراین-قوچان توسط این مجموعه به بهره‌برداری برسد. هم‌اکنون شمارش معکوس واگذاری معدن آلبلاغ آغاز شده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.