پنج شنبه, ۲۳ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 11 April , 2024 ساعت ×
معدن طلای دره‌اشکی در مسیر بهره‌برداری
24 مرداد 1400 - 15:32
شناسه : 16191
مدیر مجتمع طلای موته گفت: خوشبختانه تا پایان امسال بهره‌برداری از معدن دره اشکی آغاز می‌شود.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علیرضا طالاری مدیر مجتمع طلای موته، اظهار داشت: اردیبهشت ماه امسال مجوز بهره‌برداری معدن دره اشکی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت و اول تیر ماه،‌ عملیات تجهیز و بهره‌برداری آن آغاز شد. همچنین احداث جاده دسترسی به این معدن تا پایان مرداد ماه به پایان رسیده و از شهریور ماه، باطله‌برداری و استخراج آن شروع خواهد شد. به‌این‌ترتیب، معادن فعال این مجتمع از ۲ معدن به ۳ معدن افزایش یافت که براساس پروانه بهره‌برداری معدن دره اشکی، می‌توان حدود ۱۳۰ هزار تن ماده معدنی با عیار ۱٫۲ گرم در تن با هدف‌گذاری استخراج سالانه ۱۳ هزار تن، حداقل طی ۱۰ سال بهره‌برداری کرد.

مدیر مجتمع طلای موته با بیان اینکه بهره‌برداری از معدن طلای دره اشکی، ذخیره طلای این مجتمع را از حدود ۲٫۵ به سه میلیون تن افزایش خواهد داد، گفت: افزون بر این، طول فعالیت مجتمع افزایش خواهد یافت، به طوری که براساس شواهد موجود و با اکتشافات تکمیلی، میزان ذخایر معدن دره اشکی رشد پیدا خواهد کرد و به عنوان یکی از امیدهای تامین مواد اولیه کارخانه محسوب می‌شود.

رشد ۱٫۲ درصدی فراوری خاک طلا

طالاری با اشاره به عملکرد مجتمع طلای موته طی چهار ماهه نخست سال جاری، بیان کرد: در این مدت، با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، حدود ۷۶ هزار تن خاک فراوری کردیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از رشد ۱٫۲ درصدی برخوردار بود. همچنین در مدت یادشده، ۱۰۶ کیلوگرم شمش طلا در مجتمع طلای موته تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ حدود ۳٫۵ درصد کاهش داشت.

مدیر مجتمع طلای موته برنامه تولید این مجتمع را تا پایان سال‌جاری ۳۰۰ کیلو شمش طلا اعلام کرد و اذعان داشت: چنانچه بتوانیم ماده معدنی پر‌عیار تامین کنیم، به‌طورقطع بیشتر از برنامه تولید خواهیم کرد.

طالاری در خصوص میزان تولید سایر معادن مجتمع طلای موته، تصریح کرد: در ۲ معدن سنجده و چاه خاتون نیز عملیات استخراج معدنی شامل ماده معدنی و باطله‌برداری انجام ‌شده و براین اساس، طی چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود ۷۲ درصد افزایش داشته است.

حذف مالیات ارزش‌افزوده مشکلات فروش را برطرف می‌کند

مدیر مجتمع طلای موته از حذف مالیات ارزش‌افزوده بر شمش طلا از دی‌ امسال‌ خبر داد و عنوان کرد: در سال گذشته مصوبه مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان را در این زمینه دریافت کردیم و ‌اکنون برای اجرا به دولت رفته و قرار است از دی‌ امسال اجرایی شود.

طالاری در پایان خاطرنشان کرد: از آنجایی که حذف مالیات ارزش‌افزوده به نفع تولیدکننده خواهد بود، میزان فروش با رشد مواجه می‌شود. همچنین مشکلات فروش رفع و با اجرایی شدن حذف مالیات ارزش‌افزوده بر شمش طلا، نه‌تنها هزینه تمام‌شده برای خریداران نیز با کاهش مواجه خواهد شد، بلکه بر تعداد خریداران طلا نیز افزوده می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.