جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
معدن مس عنبرآباد با ۲۱ میلیون تُن ذخیره وارد فاز اجرایی شد
21 آبان 1399 - 11:41
شناسه : 1371
فرماندار عنبرآباد گفت: معدن مس «کرور» عنبرآباد در جنوب کرمان با ذخیره ۲۱ میلیون تُن وارد فاز اجرایی شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن، محمود رئیسی روز چهارشنبه از برگزاری ۲ مناقصه برای انتخاب پیمانکار و سرمایه گذار در مجموعه معدن مس کرور عنبرآباد خبر داد و افزود: شرکت ملی صنایع مس ایران این مناقصه ها را برگزار کرد.
وی استخراج سالانه معدن مس کرور عنبرآباد را یک میلیون تُن اعلام کرد و محل بهره برداری این معدن را در منطقه «رودفرق» شهرستان عنبرآباد اعلام کرد.
فرماندار عنبرآباد با بیان اینکه مجموعه مس کرور (شامل استخراج و فرآوری) در اختیار شرکت ملی صنایع مس ایران است، تصریح کرد: این کارخانه با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تُن کنسانتره مس، برای یکهزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می کند.فرماندار عنبرآباد با بیان اینکه مجموعه مس کرور (شامل استخراج و فرآوری) در اختیار شرکت ملی صنایع مس ایران است، تصریح کرد: این کارخانه با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تُن کنسانتره مس، برای یکهزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می کند.
وی مجموعه مس کرور عنبرآباد را ظرفیت بزرگی در حوزه اقتصاد و اشتغالزایی جنوب کرمان دانست و گفت: امیدواریم با معرفی پیمانکار، هر چه سریع تر فعالیت این مجموعه در حوزه های مختلفی همچون فرآوری آغاز شود.
رئیسی از حمایت دولت از بخش خصوصی خبر داد و گفت: با تمام توان در راستای توسعه منطقه تلاش می کنیم.

مرکز شهرستان عنبرآباد در فاصله ۲۶۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

در ۱۲ تیرماه سال ۱۳۵۱، شرکت سهامی معادن مس سرچشمه کرمان، تشکیل و در سال ۱۳۵۵ به شرکت ملی صنایع مس ایران که در برگیرنده تمامی فعالیت های معادن مس کشور است تغییر نام داد. از وظایف این شرکت، استخراج و بهره برداری از معادن مس، تولید محصولات پُرعیار سنگ معدن و محصولات مسی است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.