سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
معدن نرداغی، به فعالیت خود ادامه می‌دهد
09 بهمن 1400 - 14:09
شناسه : 23788
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در هفدهمین جلسه شورای معادن استان مصوب شد؛ معدن نرداغی با شرایط جدید همچنان فعال باشد.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صدا و سیما
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمود سیجانی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در حاشیه جلسه شورای معادن استان، اظهار داشت: با توجه به اینکه دو سال از زمان اعتبار پروانه معدن نرداغی باقی‌مانده، در جهت کاهش مسائل زیست محیطی و مزاحمت برای ساکنان منطقه راه دسترسی جدید و استفاده از روش‌های نوین انفجاری در دستور کار قرار گرفت. البته تا سال ۱۴۰۲ و اتمام اعتبار بهره‌برداری معدن نرداغی دوباره برای ادامه فعالیت این معدن تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مطالعات پیرامون دریاچه نمک در حال انجام است، افزود: چگونگی بهره‌برداری از دریاچه نمک به زودی تعیین تکلیف خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم از اکتشاف معادن فلزی آهن، مس و طلا در استان خبر داد و گفت: باید ظرف یکسال آینده مطالعات انجام و هرچه سریع‌تر بهره‌برداری صورت بگیرد. استان قم ۱۹۱ معدن دارد که ۹۸ معدن فعال و ۵۴ معدن به دلیل اجرایی نشدن تعهدات معدن کار، سلب صلاحیت شده است.

سیجانی در پایان با اشاره به اینکه ۴۰ معدن به دلیل مشکلات بانکی، مالیاتی، مدیریتی و … فعال شده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال با رفع موانع هفت معدن فعال شده، تلاش داریم تا آخر سال معادنی که دارای مواد ارزشمند و مورد نیاز کشور است، فعال کنیم.

گفتنی است، در این جلسه همچنین وضعیت معادنی که نیاز به مساعدت دارند و معادنی که به دلیل اجرا نکردن تکالیف قانونی سلب صلاحیت شدند، بررسی شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.