سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
معدن نقطه‌ای روشن برای سرمایه‌گذاری
08 آذر 1400 - 14:06
شناسه : 21101
رییس سازمان نظام‌مهندسی معدن استان زنجان گفت: بخش معدن جزو سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امیراعلم طاهریون رییس سازمان نظام‌مهندسی معدن استان زنجان در راستای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فراوری مواد معدنی، ماشین‌آلات معدنی و راهسازی، خدمات و تجهیزات وابسته در استان زنجان، اظهار داشت: امیدواریم با برگزاری این نمایشگاه‌ها به اهدافی که در راستای ارتقای اهداف معدنی است، دست یابیم.

وی افزود: بخش معدن جزو سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت است و باید روی آن کار شود. در این راستا مطالعات فراوری و مواردی که برای استحصال ماده معدنی است، باید صورت گیرد. در فعالیت‌های معدنی نیاز است که کارهای آزمایشگاهی انجام شود و پس از آن می‌توانیم سرمایه‌گذاری سودآور داشته باشیم، بخش معدنی بر اساس اینکه شرکت‌های خصوصی دارای امتیاز هستند.

رییس سازمان نظام‌مهندسی معدن استان زنجان با بیان اینکه ارگان‌های دولتی همراه نیستند، گفت: به دلیل قوانینی که روی آن کار نشده، از فعالیت‌های معدنی و یا توسعه آن جلوگیری می‌شود و این به دلیل آن است که در تصویب قوانین از بدنه کارشناسی استفاده نشده و پس از تصویب نیز مجدد کار کارشناسی برای حل مشکلات به درستی انجام نمی‌شود.

طاهریون بیان کرد: ذات کار معادن بر کند و کاو است، اما این بخش در حفظ و بازسازی محیط‌زیست نیز همکاری می‌کند. در این راستا یک درصد حقوق دولتی معادن برای بازسازی منطقه باید هزینه شود که متاسفانه این تفاق نمی‌افتاد، اما پس از مدت‌ها مطالبه‌گری در این رابطه این مسئله برطرف شد.

وی با اشاره به ماده ۲۴ مکرر قانون معادن، ادامه داد: این قانون در راستای حل مشکلات معادن تصویب شده، اما در مرحله اجرا سازمان منابع طبیعی علیه بهره‌برداران اقامه دعوی کرده و فرایند کاری وارد پروسه اقدامات قضایی می‌شود. در بحث قانون منع قطع گون و گیاهان نادر نیز این مشکل وجود دارد. 

رییس سازمان نظام‌مهندسی معدن استان زنجان در پایان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود قبل از تصوب قانونی، کار کارشناسی انجام شود، ابتدا عیوب و مشکلات احتمالی بررسی و سپس به تصویب برسد؛ چراکه پس از تصویب و در مرحله اجرا، عیب‌یابی و تکرار آن هیچ سودی نخواهد داشت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.