سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
معرفی غول‌های برتر مس
05 تیر 1401 - 18:54
شناسه : 29517
کودلکو شیلی بزرگ‌ترین شرکت استخراج معدن مس جهان در سه ماهه اول ۲۰۲۲ بود و پس از آن فریپورت مکموران، به دلیل افزایش تولید در معدن گراسبرگ جایگاه دوم خود را در رتبه‌بندی حفظ کرد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، کیتکو ۱۰ شرکت برتر معدن مس در سراسر جهان را بر اساس تولید مس قابل انتساب آن‌ها در سه ماهه اول ۲۰۲۲ رتبه‌بندی کرد. تولید در غول معدنی شیلیایی کودلکو، بزرگ‌ترین شرکت معدنی مس جهان، ۷ درصد نسبت به سال گذشته، کاهش یافت و به ۳۸۷ هزار تن در سه ماهه اول ۲۰۲۲ رسید.

فریپورت مکموران با ۳۶۷ هزار تن مس تولید شده در سه ماهه اول ۲۰۲۲، جایگاه دوم را به خود اختصاص داده که در مقایسه با سه ماهه اول ۲۰۲۱ افزایش یافت که عمدتا به دلیل افزایش تولید زیرزمینی در منطقه معدنی گراسبرگ در اندونزی است که طبق برنامه به پیشرفت خود ادامه می‌دهد.

گلنکور سومین تولید مس با ۲۵۷ هزار و ۸۰۰ تن در سه ماهه اول ۲۰۲۲ بوده است که ۴۳ هزار و ۴۰۰ تن (۱۴ درصد) کمتر از سه ماهه اول ۲۰۲۱ بوده است که منعکس‌کننده محدودیت های موقت ژئوتکنیکی در کاتانگا با ۱۴ هزار تن است.

بی‌اچ‌پی با تولید ۲۵۰ هزار تن مس در سه ماهه اول ۲۰۲۲ جایگاه چهارم را به خود اختصاص داد؛ زیرا دارایی‌های شیلی آن محیط عملیاتی چالش‌برانگیزی را به دلیل کاهش نیروی کار عملیاتی شرکت در نتیجه افزایش قابل توجه موارد کووید- ۱۹ و دستورالعمل‌های مرتبط با سویه اُمیکرون در شیلی تجربه کردند.

شرکت ساترن کوپر رتبه پنجم را داشته و تولید مس این شرکت طی سه ماهه اول ۲۰۲۲ کاهش یافت و به ۲۱۴ هزار تن رسید. معدن زیجین چین که بیشترین حجم منابع مس و طلای خارج از کشور در بین شرکت‌های چینی را کنترل می‌کند، سه ماهه اول ۲۰۲۲ با تولید ۱۹۴ هزار تن مس در معدن طی سه ماهه اول رتبه ۶ را به خود اختصاص داد.

غول معدنی لهستانی کی‌جی‌اچ‌ام در سه ماهه اول ۲۰۲۲ به مقام هفتم رسید. تولید مس این شرکت، ۴ درصد (در مقایسه با سه ماهه اول سال ۲۰۲۱) بیشتر و به ۱۹۳ هزار تن رسید. فرست کوانتوم در رده هشتم قرار دارد. مجموع تولید مس این شرکت برای سه ماهه اول ۱۸۲ هزار و ۲۱۰ تن بود که نسبت به سه ماهه اول ۲۰۲۱ کاهش داشت، زیرا هر سه سایت اصلی عملیاتی شرکت تولید کمتری داشتند.

لازم به ذکر است که ریوتینتو در جایگاه ۹ قرار دارد، زیرا تولید مس استخراج شده آن به میزان ۱۲۵ هزار تن، ۴ درصد بیشتر از سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ بود. آنتوفاگاستا در پایان فهرست ۱۰ نفر برتر قرار دارد. تولید مس قابل انتساب این شرکت به میزان ۹۶ کیلوتن در سه ماهه اول ۲۰۲۲ کمتر از سه ماهه مشابه در سال ۲۰۲۱ بود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.