سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
معرفی ۳۶ محدوده امیدبخش معدنی در پهنه‌های مطالعاتی کرمانشاه
19 آبان 1399 - 5:39
شناسه : 1254
کارشناس مسئول اکتشافات معدن سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: مطالعات انجام شده در پنج پهنه استان، منجر به معرفی 36 محدوده امیدبخش جهت ادامه اکتشافات تکمیلی، به صورت مزایده در اختیار بهره برداران از معادن قرار می گیرد.
ارسال توسط :
پ
پ

فرهاد رضازاده امروز در کرمانشاه، با بیان اینکه معادن استان از مهمترین معادن کشور است، اظهار داشت: استان کرمانشاه ۱۵۸ معدن فعال دارد که بیش از ۵ هزار نفر در صنایع وابسته معدنی استان مشغول به فعالیت هستند.

وی یکی از برنامه های زیربنایی توسعه معادن را دربحث اکتشافات توصیف کرد و گفت: از سال ۹۴ که دستور پهنه بندی استان ها ابلاغ شد پنج پهنه مطالعاتی در استان کرمانشاه مصوب شد.

کارشناس مسئول اکتشافات معدن سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه ادامه داد: پهنه قیر طبیعی در منطقه گیلان غرب، پلی متال در سنقرو کلیایی، پهنه سنگ های تزیینی در هرسین، پهنه مرکزی در کرمانشاه و اورامانات و پهنه دیگری در اسلام آباد غرب از جمله این پهنه ها بود.

وی ادامه داد: ماحصل مطالعات این پنج پهنه معرفی ۳۶ منطقه امیدبخش بوده که این مناطق امیدبخش پس از کسر مناطق متداخل با محدوده های مجاور، سکونتگاه ها و ادارات که باید استعلام شود از جمله منابع طبیعی، برای اکتشافات تکمیلی به صورت مزایده در اختیار بهره برداران از معادن قرار می گیرد.

رضا زاده تصریح کرد: در بحث فرآوری مواد معدنی در راستای جلوگیری از خام فروشی رسوب ارزش افزوده در استان برای تمامی مواد معدنی استان برنامه داریم هم اکنون پنج برنامه مهم برای فرآوری قیرطبیعی تولید منیزیم از دولومیت، فرآوری بهینه سنگ های تزئینی و چرخه ارزش سنگ گچ چرخه که با همکاری جهاد دانشگاهی، دفتر پژوهش استانداری دانشگاه رازی و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در حال اجرا است که پس از فرآوری در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.