چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
معضلات معدن تاش باید به سرعت حل شوند
01 تیر 1401 - 15:06
شناسه : 29378
معاون صنایع و معادن سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان خراسان شمالی گفت: حل مشکلاتی که در معدن تاش وجود دارد، یکی از خواسته‌های حوزه معدن این استان از دولت سیزدهم است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، علی‌اصغر رضازاده معاون صنایع و معادن سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان خراسان شمالی، اظهار داشت: معدن تاش در استان سمنان، متعلق به شرکت آلومینای ایران در جاجرم است که طی چند سال اخیر، با مشکلاتی مواجه شده و برداشت از آن متوقف شده است. در حالی که این معدن یکی از منابع تامین خوراک بوکسیت باکیفیت این شرکت عظیم صنعتی است.

وی افزود: میزان بوکسیت مورد نیاز شرکت آلومینای جاجرم، ۴۵۰ هزار تن در سال برآورد شده است که این میزان از معدن بوکسیت جاجرم قابل تامین نیست. ضمن اینکه اختصاص خط ویژه اعتباری برای خرید ماشین‌آلات معدنی و ایجاد صنایع فرآوری مواد معدنی، از دیگر خواسته‌های حوزه معدنی از دولت سیزدهم است.

رضازاده با اشاره به فعال بودن ۱۵۷ معدن در استان خراسان شمالی، تاکید کرد: راه‌اندازی واحد فرآوری مواد معدنی، کمک شایانی به جلوگیری از خام‌فروشی خواهد کرد. در ارتباط با حوزه اکتشافات معدنی، باید گفت پهنه معدنی جنوب و بوکسیتی آزاد شده است و افراد که تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه معدن داشته‌اند، در سامانه کاداستر ثبت نام کرده‌اند.

معاون صنایع و معادن سازمان صمت خراسان شمالی در پایان خاطرنشان کرد: صنایع مادر استان همچون آلومینا و فولاد، در حال طی کردن طرح‌های توسعه‌ای خود هستند که بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و نیازمند خط ویژه اعتباری جهت تکمیل هستند. از سوی دیگر، زیرساخت‌های لازم برای طرح تولید سولفات آمونیوم نیز آماده شده و نیازمند تامین اعتبار برای تکمیل نهایی است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.