چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
ممنوعیت واردات ماشین‌آلات راه‌سازی و معدنی در رده تولیدات هپکو
26 بهمن 1399 - 15:05
شناسه : 7065
معاون امور صنایع وزارت صمت: معاون امور صنایع وزارت صمت در خصوص وضعیت هپکو، گفت: واردات ماشین‌آلات راه‌سازی و معدنی در رده تولیدات هپکو، از نیمه دوم سال ۱۳۹۶ ممنوع شده است. در واقع، ماشین‌آلاتی برای ورود به کشور مجوز ثبت سفارش پیدا می‌کنند که هیچ‌گونه امکانی برای تولید داخلی آن وجود نداشته باشد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت اظهار داشت: بر اساس ماده ۱۰۹ و ۱۱۰ قانون امور معادن و مکاتبات صورت گرفته با معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، به طور جدی خواستار منع واردات محصولات ۲ پله بالاتر از رده تولیدات هپکو شده‌ایم. بنابراین به اندازه کافی در موضوع واردات، حمایت‌های لازم از مجموعه واحدهای تولیدی، تولیدکننده ماشین‌آلات صنعتی و معدنی صورت می‌گیرد.

وی مهم‌ترین مسئله هپکو را بحث مالکیت عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با توجه به مصوبه هیات وزیران، سازمان تامین اجتماعی به عنوان مالک اکثریت سهام هپکو معرفی شد. بنابراین لازم است تا از طریق مبادی رسمی، موضوع تعیین تکلیف بدهی‌ها و تقاضا برای محصولات هپکو به طور جدی دنبال شود.

معاون امور صنایع وزارت صمت، گفت: البته تقاضاهایی در بخش معدن و بازسازی ماشین‌آلات راه‌سازی و نیازهای سازمان راهداری مطرح است، اما باید مدیریت و مالکیت مجموعه، تامین و تجهیز مالی و تعیین تکلیف بدهی‌ها را به سرانجام برساند تا بتواند علاوه بر دریافت سفارش و تولید به موقع محصولات، آن‌ها را در اسرع وقت به دست مشتری برساند.

صادقی نیارکی در پایان خاطرنشان کرد: سیاست کلی کشور، مدیریت منابع به ویژه منابع ارزی برای ساخت داخل و تقویت ارزش‌افزوده است. هر چه کالاها ارزش‌افزوده بیشتری داشته باشند، فرایند تولید داخلی آن‌ها به سرعت انجام می‌شود. علاوه بر این باید همه اطلاع داشته باشند که برای محصولات کم‌ارزش، غیر ضروری و مصرفی، مجوز واردات صادر نخواهد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.