چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
منطقه ویژه به قطب اصلی تولید زنجیر فولاد تبدیل خواهد شد
21 بهمن 1400 - 9:56
شناسه : 24457
عملیات اجرایی طرح ۱۰ میلیون تنی فولاد شرکت سیمین هرمز، صبح روز گذشته مورخ 20 بهمن‌ماه 1400 در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس آغاز شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی منطقه ویژه خلیج‌فارس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ۲۷۰ هکتار زمین صنعتی مورد نیاز برای اجرای طرح ۱۰ میلیون تنی فولاد شرکت سیمین هرمز از سوی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس تامین و با محوریت ایمیدرو و این منطقه ۲۰ بهمن‌ماه به مرحله کلنگ‌زنی رسید.

گفتنی است، گروه بین‌المللی سرمایه‌گذاری ارزش، صبا فولاد، گل‌گهر، توسعه فولاد قشم و فولاد هرمزگان سهامداران اصلی این پروژه هستند. لذا با اجرای این طرح در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ظرفیت تولید انواع فولاد در این منطقه به ۱۵ میلیون تن در سال خواهد رسید. البته در حال حاضر شرکت‌های صبا فولاد، فولاد هرمزگان و فولاد کاوه جنوب کیش در این منطقه سالانه ۴.۵ میلیون تن فولاد به تولید می‌رسانند. همچنین گروه بین‌المللی سرمایه‌گذاری ارزش نیز که از سوی بخش خصوصی مدیریت می‌شود با تاسیس شرکت گندله‌سازی مادکوش توانسته زنجیره تولید فولاد در این منطقه را تکمیل کند.

شایان ذکر است که منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با اجرای این طرح‌ها به قطب اصلی تولید زنجیره فولاد از گندله‌سازی تا محصول نهایی در کشور تبدیل خواهد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.