پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
مهمترین هدف شركت فولاد سنگ تأمین پایدار آهك و دولومیت كلسینۀ گروه فولاد مباركه
06 دی 1399 - 7:37
شناسه : 4013
رئیس واحد آهک‌سازی شرکت فولادسنگ مبارکه از تأمین پایدار و باکیفیت آهک و دولومیت کلسینۀ موردنیاز گروه فولاد مبارکه به‌عنوان مهم‌ترین هدف این شرکت یاد کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

علی شجاعی در تشریح ظرفیت‌های شرکت فولادسنگ مبارکه گفت: این شرکت از سال‌های گذشته، تأمین سنگ خام واحد آهک‌سازی فولاد مبارکه را عهده‌دار بوده است. در همین خصوص، با عنایت به تغییر رویکرد و استراتژی این شرکت، کورۀ فاز اول پخت آهک در اواخر سال ۱۳۹۵ با تکنولوژی خاص چیساکی ژاپن راه‌اندازی شد. در ادامه، کورۀ دوم نیز بدون حضور ناظر ژاپنی و با همت و عزم کارشناسان داخلی شرکت فولادسنگ و پس از پشت سر گذاشتن موفقیت‌آمیز تست‌های لازم در آذرماه سال ۹۸ به بهره‌برداری رسید.
رئیس واحد آهک‌سازی شرکت فولادسنگ خاطرنشان کرد: با توجه به پیچیدگی‌های خاص این تکنولوژی، مسیر سختی تا رسیدن به وضعیت مطلوب کنونی پیموده شده و شایسته است در همین زمینه از تلاش‌ها و زحمات مجید فرحاندوست، رئیس سابق واحد آهک‌سازی و سید رضا بحرینی، کارشناس این بخش و همچنین از دیگر متخصصان و همکاران واحد آهک‌سازی قدردانی کنیم.
وی با تأکید بر اینکه هر تکنولوژی به‌نوعی میوه و محصول زیست‌بوم تمدنی، فلسفی و فرهنگی خاص خود است و فهم زبان ویژۀ تکنیک و انطباق آن با شرایط محیطی جدید گاهی به بهره‌گیری از تجارب پیشین و صرف وقت و انرژی بیشتر نیازمند است، تصریح کرد: به لطف الهی و با پیگیری‌های مجدانۀ مدیرعامل شرکت، سخت‌کوشی و خلوص نیت کارکنان واحد آهک‌سازی و پشتیبانی سایر واحدها، از جمله همکاران حوزۀ تعمیرات، اکنون هر دو کوره در حال بهره‌برداری است و هریک از آن‌ها در هر روز به‌راحتی می‌تواند ۴۰۰ تن محصول باکیفیت آهک کلسینه تولید کند.
شجاعی گفت: خوشبختانه در آبان‌ماه گذشته نیز رکورد ماهانۀ قبلی تولید از حدود ۱۸ هزار تن به بیش از ۲۱ هزار تن و در آذرماه به بیش از ۲۲ هزار تن افزایش یافت و امیدواریم در سایۀ الطاف الهی و تلاش کارکنان، این روند ادامه داشته باشد.
وی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: انتظار می‌رود با بهره‌برداری از دو کوره ۶۰۰ تنی در طرح توسعه واحد آهک شرکت فولادسنگ، در آیندۀ نزدیک، آهک و دولومیت کلسینۀ موردنیاز کل گروه فولاد مبارکه، به‌شکل مطمئن و پایدار تأمین گردد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.