چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
موانع داخلی زنگ‌ خطری برای فولادسازان بزرگ
03 آذر 1400 - 12:26
شناسه : 20907
بازرس ویژه، رییس سازمان بازرسی استان خوزستان و هییت همراه، دوم آذرماه ۱۴۰۰ در مهمانسرای نور مجتمع دویست دستگاه با رضا طاهری رییس هییت‌مدیره، امین ابراهیمی مدیرعامل و جمعی از مسئولان شرکت فولاد خوزستان دیدار نمودند.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد خوزستان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمد آقاجری رییس سازمان بازرسی استان خوزستان در این نشست با تبریک هفته بسیج، اظهار داشت: مبنای بازرسی بر بی اعتمادی نیست. ضرورت و اصل نظارت بر کسی پوشیده نخواد بود. جایگاه نظارت در کشور بسیار پر اهمیت و با ارزش دیده شده است. لذا در جمهوری اسلامی ایران، قانونی که مصوب می‌شود باید به درستی اجرا و نظارت شود.

وی افزود: مبنای نظارت در حوزه‌های مختلف ستادی، تولیدی، اجرایی و فرهنگی بر بی اعتمادی، ظهور و بروز جرم نیست. باید نظارت بر مبنا و چارچوب قانون باشد. در واقع بازرسان هیچ‌گاه در جایگاه مدیران قرار نمی‌گیرند، فقط زمانی که نیاز به تصمیم‌گیری در این حوزه باشد، ورود می‌کنند. البته با برگزاری جلساتی در کنار هم و نه در مقابل یکدیگر، می‌توان به نتایج مطلوب رسید. البته اولویت شرکت فولاد خوزستان در به‌ کارگیری نیروی انسانی بومی قابل تقدیر است.

غیورمردان فولاد خوزستان رکورد تولید را ارتقا دادند

رضا طاهری رییس هییت‌مدیره فولاد خوزستان در این نشست، گفت: مبنای عملکرد شرکت فولاد خوزستان بر توسعه زنجیره فولاد است. کارکنان شرکت فولاد خوزستان با وجود محدودیت برق در سال جاری، رکوردهای تولید را یکی پس از دیگری ارتقا بخشیدند. همچنین با وجود دسترسی این مجموعه به منابع انرژی، آب‌های آزاد و اسکله اختصاصی، بستر مناسبی برای پیشرفت و توسعه در استان فراهم شد.

طاهری در پایان ابراز امیدواری نمود با حمایت اداره بازرسی و دیگر متولیان امر در استان از بخش تولید، آینده‌ای درخشانی پیش روی صنعت فولاد در خوزستان وجود خواهد داشت.

احداث نیروگاه ۵۲۰ مگاواتی توسط فولاد خوزستان

امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با ارائه گزارش عملکرد درخشان این شرکت در حوزه‌های بالادست، میان‌دست و پایین‌دستی، بیان کرد: فولاد خوزستان با توجه به محدودیت‌های برق، برنامه احداث نیروگاه اختصاصی ۵۲۰ مگاواتی را در فاز اول در دستور کار خود دارد. این شرکت با اولویت تامین نیاز داخلی کشور و نوردکاران، به ۲۸ کشور در ۴ قاره جهان محصول فولادی صادر می‌نماید.

وی درباره چالش‌های پیش روی شرکت فولاد خوزستان، اذعان داشت: یکی از چالش‌های عمده این شرکت در کنار تحریم‌های خارجی، موانع داخلی است. این موانع باید با همت دولت از سر راه فولادسازان برداشته شود. البته در آینده نزدیک حرکت شرکت‌های معدنی به سوی احداث کارخانه‌های فولادی با ظرفیت کم است و این زنگ خطری برای فولادسازان بزرگ کشور محسوب می‌شود. در واقع توسعه زنجیره فولاد برای کارخانه‌هایی نظیر فولاد خوزستان که بستر پیشرفت برای آنان مهیا است، منطقی‌تر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: این شرکت با توجه به شرایط ویژه برای توسعه‌، در آینده نیاز به تامین زمین دارد و در این خصوص نیازمند حمایت اداره بازرسی، شهرداری و دیگر نهادها هستیم. توسعه فولاد خوزستان یقینا اشتغال‌زایی جوانان را به همراه خواهد داشت. علاوه بر این فولاد خوزستان در کنار تولید پایدار، ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و حفاظت از محیط‌زیست را سرلوحه کار خود قرار داده است.

گفتنی است، پیش از این نشست رییس سازمان بازرسی استان خوزستان با همراهی رییس هییت‌مدیره، مدیرعامل و جمعی از مسئولان فولاد خوزستان از خطوط تولید و بخش فولادسازی شرکت بازدید کردند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.