سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
موفقیت ذوب‌آهن در حوزه درآمد و فروش طی یکسال اخیر
07 شهریور 1400 - 14:40
شناسه : 16767
براساس گزارش‌های منتشر شده، شرکت ذوب‌آهن اصفهان در پنجمین ماه سال ۱۴۰۰، ۱۹۰ تن از محصولات مختلف را تولید و ۱۷۲ هزار تن از محصولات خود را به فروش رساند که در این میان شمش کالایی، تیرآهن و میلگرد بخش عمده تولید و درآمد ذوب را تشکیل دادند.
ارسال توسط : منبع : اقتصاد آنلاین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بر اساس اطلاعات مندرج در گزارش عملکرد شرکت ذوب‌آهن اصفهان طی مرداد ماه ۱۴۰۰، مقدار تولید محصولات این شرکت نسبت به ماه گذشته با رشدی ۴۷ درصدی، به حدود ۱۹۰ هزار تن رسید. همچنین این رقم نسبت به مرداد ماه سال گذشته ۹ درصد افزایش پیدا کرده است. بیشترین تولید ذوب‌آهن اصفهان در این مدت مربوط به تیرآهن بود که ۳۵ درصد از تولید شرکت را به خود اختصاص داد. علاوه بر این شمش کالایی ۳۴ درصد و میلگرد ۲۵ درصد از کل تولید ذوب در مرداد ماه را تشکیل دادند.

در مرداد ماه ۱۴۰۰، ذوب‌آهن اصفهان ۱۷۲ هزار تن از محصولات خود را به فروش رساند و از این طریق بیش از دو هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرد که در این راستا نسبت به تیر ماه، بیش از ۹ درصد رشد داشته است. همچنین این رقم نسبت به مردادماه ۱۳۹۹، رشد چشمگیر ۱۲۶ درصدی را تجربه کرد.

لازم به ذکر است مقدار فروش ذوب‌آهن اصفهان رشدی ۱۰ درصدی نسبت به ماه گذشته ثبت کرد، اما این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته تقریبا ثابت مانده است. بخش عمده درآمد عملیاتی ذوب در خرداد ماه از فروش یک هزار میلیارد تومانی شمش کالایی بدست آمد. همچنین ذوب‌آهن اصفهان توانست ۸۱۰ میلیارد تومان تیرآهن و ۵۲۰ میلیارد تومان میلگرد را به فروش برساند. البته نرخ‌ فروش بیشتر محصولات ذوب‌آهن اصفهان در مرداد ماه شاهد رشد بود. از جمله نرخ شمش کالایی ۱۳ درصد، کلاف ۷ درصد و میلگرد ۵ درصد افزایش یافت. از طرفی دیگر نرخ فروش ریل با کاهش ۳۰ درصدی همراه شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.