سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
موفقیت فولادمبارکه در پروژه ارتباط با سامانه حمل‌ونقل جاده‌ای‌ كشور
21 تیر 1400 - 10:19
شناسه : 14995
کارشناس سیستم‌های اطلاعاتی یکپارچه و مسئول سیستم‌های حوزه تامین شرکت فولادمبارکه گفت: خوشبختانه اجرای پروژه ارتباط با سامانه حمل‌ونقل جاده‌ای کشور را با موفقیت انجام شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولادمبارکه
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، اسماعیل نصر اصفهانی کارشناس سیستم‌های اطلاعاتی یکپارچه و مسئول سیستم‌های حوزه تامین شرکت فولادمبارکه، اظهار داشت: این پروژه با همت و تلاش بی‌وقفه کارشناسان واحد سیستم‌های اطلاعاتی، واحد نرم‌افزارهای سیستمی، واحد حمل‌ونقل و شرکت ایریسا پیاده‌سازی و در اختیار واحدهای متقاضی در شرکت فولادمبارکه قرار داده شده است.

وی افزود: یکی از نیازهای مبرم در حوزه لجستیک فولادمبارکه، پیگیری و گزارش‌گیری از وضعیت حمل مواد اولیه به شرکت در کمترین زمان ممکن و با کیفیت قابل‌قبول است. پروژه ارتباط با سامانه حمل‌ونقل کشور در قالب طرح توسعه سیستم‌های اطلاعاتی و به‌منظور انتقال اطلاعات و گزارش‌گیری از بارنامه‌های ثبت‌شده در سیستم‌های راهداری، راه‌اندازی شد.

کارشناس سیستم‌های اطلاعاتی یکپارچه فولادمبارکه مزایای اجرای این پروژه را به این شرح برشمرد و گفت: امکان گزارش‌گیری از اطلاعات بارنامه‌های صادره توسط باربری‌های مختلف در سطح استان و دسته‌بندی آن‌ها بر اساس کد کالا، فروشنده و راننده حمل‌کننده کالا، شناسایی رانندگان متخلف بر اساس دو معیار میزان وزن بارنامه‌شده و میزان مسافت طی‌شده از مبدا به مقصد، عدم نیاز به ثبت اطلاعات بارنامه‌ها و سفارش‌های حمل‌شده به شرکت فولادمبارکه در آینده نزدیک و استفاده از اطلاعات بارنامه‌ها در سیستم‌های مختلف مانند مدیریت کالا و خرید از جمله این اقدامات است.

نصر اصفهانی بیان کرد: این پروژه با حمایت مدیریت فناوری اطلاعات و همکاری روسای فناوری اطلاعات، کارشناسان واحد حمل‌ونقل و شرکت ایریسا در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام پذیرفته است.

وی ادامه داد: در آینده با هدف اضافه کردن بارنامه‌های ریلی و متصل شدن سیستم به سامانه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و همچنین  تکمیل سیستم‌های ارتباط با معادن، پروژه کامل‌تر می‌شود. لذا امیدواریم با اجرای چنین پروژه‌هایی گام موفق و ارزشمند دیگری در راستای اهداف شرکت برداشته شود.

جریان اطلاعات رکن اصلی زنجیره تامین

محمدعلی زارعی مدیر حمل‌ونقل و پشتیبانی شرکت فولادمبارکه نیز در خصوص این پروژه، عنوان کرد: جریان اطلاعات یکی از ارکان اصلی مدیریت زنجیره تامین و لجستیک محسوب می‌شود. در این راستا امروزه ارتباط موثر نهادهای درگیر در این فرایند بیش از پیش لازم است.

وی یادآور شد: سالانه بیش از ۴۰۰ هزار کامیون از مبدا فولادمبارکه یا به مقصد آن، وظیفه حمل مواد اولیه و محصولات شرکت را در کشور بر عهده دارند. برنامه‌ریزی و کنترل این حجم از ناوگان برای بزرگ‌ترین صاحب کالای کشور نیازمند سیستم‌های اطلاعاتی با قابلیت اطمینان بالا است.

مدیر حمل‌ونقل و پشتیبانی شرکت فولادمبارکه اذعان داشت: با پیگیری‌های واحد حمل‌ونقل و پشتیبانی و مدیریت ارشد سازمان و به همت همکاران سیستم‌ها و فناوری اطلاعات، ارتباط با سامانه برخط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، به‌عنوان مهم‌ترین سند حمل بار، از تیرماه سال جاری برقرار شد و کلیه اطلاعات مندرج در بارنامه شامل مشخصات محموله، گیرنده، فرستنده، راننده، وسیله نقلیه و هزینه‌های مربوطه پس از ثبت در سیستم مذکور در EIS فولادمبارکه بارگذاری می‌شود و امکان انواع پایش و تحلیل را فراهم خواهد کرد.  

زارعی در پایان با اشاره به این که به‌زودی مشابه این ارتباط با سازمان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز برقرار خواهد شد، خاطرنشان کرد: پرهیز از دوباره‌کاری و ثبت دستی و مکرر اطلاعات در سیستم‌های مختلف و اطمینان از صحت و سرعت تبادل اطلاعات از مزایای قابل‌توجه این پروژه است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.