چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت ×
موفقیت فولاد هرمزگان در کسب تندیس اجلاس مشتری مداری
12 مهر 1400 - 14:57
شناسه : 18728
در هشتمین اجلاس سراسری مدیریت مشتری مداری از مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به پاس رضایتمندی مشتریان در دوران کرونا، شایستگی در تعالی و نقش راهبردی در توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال کشور تقدیر شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد هرمزگان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، در دنیای کسب و کار و مدرن امروز رضایت مشتری از جمله عوامل موثر در موفقیت یا شکست به شمار می‌رود. در این راستا رضایت و عدم رضایت مشتریان تاثیر مستقیمی بر میزان سودآوری و رشد کسب وکار دارد و اگر رضایت واقعی آن‌ها را بخواهیم به دست آوریم، باید همیشه یک گام جلوتر از تصور ذهنی مشتریان درمورد کالاها و خدمات خود عمل کنیم و این امر بدون خلاقیت و نوآوری غیرممکن است. لذا توجه و دنبال کردن رضایت مشتری و تلاش در جهت بهبود آن برای ایجاد مشتریانی وفادار که به عنوان سفیران نام تجاری شرکت قلمداد می‌شوند، امری بسیارضروری برای شرکت به شمار می‌رود.

گام بلند فولاد هرمزگان برای رضایتمندی مشتری

عطاالله معروفخانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در اجلاس مشتری مداری سراسری مدیریت درباره موضوع مشتری مداری شرکت، اظهار داشت: ارائه خدمات به موقع با کیفیت مطلوب می‌تواند قلب و جان مشتریان را تسخیر نموده و نام تجاری شرکت را از سایرین متمایز کند. بنابراین، ضروری است که نسبت به ارائه خدمات و کیفیت محصولات شرکت دقت بسیار زیادی به خرج دهیم. تلاش داریم با بررسی موضوع رضایت مشتری و دلایل اهمیت آن، علاوه بر ارتقای رضایت مشتریان به دنبال تعالی در عملیات و بهبود مستمر ارائه خدمات و کیفیت محصولات شرکت باشیم.

وی در خصوص اهمیت میزان مشتری محوری در شرکت فولاد هرمزگان، افزود: توجه به گرایش مشتریان در حقیقت نشان دهنده اهمیت و توجه شرکت به نیازها و انتظارات مشتریان است. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد کسب وکارهایی که فاکتور توجه به گرایش‌های مشتریان را مهم تلقی می‌کنند، ۸۶ درصد بیشتر از دیگران در ایجاد حس اعتماد بین شرکت و مشتری موفق هستند.

سودآوری و ارزش‌‎آفرینی با مشتری مداری

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان، گفت: اگر شرکت توجه به خواسته‌های مشتریان را جزو اولویت‌های برنامه خود قرار دهد، علاوه بر ایجاد اشتیاق بالا نسبت به محصول موجب جلب اطمینان مشتری نیز می‌شود و این امر مطمئنا سودآوری و ارزش‌آفرینی زیادی را برای شرکت خواهد داشت. ضمن اینکه اگر خواهان جلب اعتماد مشتری هستیم باید به گرایش مشتری توجه بیشتری داشته باشیم. مشتری وفادار علاوه بر اینکه نماینده برند شرکت‌ها هستند، می‌تواند کسب وکار و محصول را به سایر مشتریان و همکاران خود معرفی کرده و افراد جدیدی را به محصولات شرکت جذب کنند. این امر جدا از تاثیر فوق‌العاده‌ای که بر روی شهرت و محبوبیت برند می‌گذارد، سودآوری بالایی را برای شرکت تضمین خواهدکرد.

معروخانی بیان کرد: امروزه سطح انتظارات مشتریان و نیاز مصرف‌کنندگان با گذشت زمان تغییر کرده است و با توجه به اولویت‌هایشان در خصوص خرید محصول کیفی، تحویل به موقع، پاسخگویی سریع و ارائه خدمات مطلوب و تامین پایدار بالاتر رفته و رقابت تولیدکنندگان بر سر حفظ و افزایش سهم بازار بسیار تشدید یافته است. لذا تولیدکنندگان باید در زمینه قیمت، نحوه پرداخت و تحویل شرایط ویژه‌ای را به مشتریان ارائه بدهند تا بتوانند بازار را مدیریت کرده و متناسب با نیاز آن‌ها منافع بلندمدت و پایدار خود را مد نظر قرار دهند.

اولویت‌های مهم فولاد هرمزگان در مشتری مداری

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان، اذعان داشت: شرکت فولاد هرمزگان همواره برآن بوده با به کارگیری رویکردهای بهبود مستمر و استراتژی‌های توسعه بازار، در راستای جلب نظر مشتریان و ارائه محصولات مطابق استانداردهای روز دنیا، اهداف و برنامه‌های خود را تهیه و تدوین کند. بدین منظور، کسب حداکثر رضایت مشتریان خود را به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در تابلوی اهداف مصور ساخته و سعی دارد تا به انحای گوناگون از زمان دریافت درخواست مشتریان تا زمان تحویل و حتی پس از آن حقوق مشتریان را مد نظر قرار دهد و در هر کجای این زنجیره حتی‌المقدور به نیازهای آن‌ها توجه کند.

معروفخانی در خصوص اهم اقدامات صورت گرفته برای جلب رضایت مشتریان، تصریح کرد: سنجش دوره‌ای رضایت مشتریان، ارائه بازخوردها و اقدامات اصلاحی به مشتریان، تامین کالا مطابق نیاز آن‌ها و نوع کاربرد در محصول نهایی، ارائه تنوع در شرایط پرداخت، تحویل به موقع محصولات، بهبود مکانیزم‌های ارتباط با آن‌ها از اهم اقدامات صورت گرفته در راستای جلب رضایت مشتریان در فولاد هرمزگان است.

اهم اقدامات فولاد هرمزگان در جلب مشتری

مدیرعامل فولاد هرمزگان در خصوص اقدامات صورت گرفته دیگر جهت جلب مشتری، اظهار کرد: تنوع در شرایط پرداخت، تخصیص اعتبارات مالی به مشتریان، کاهش زمان پذیرش مشتریان در کم‌تر از یک هفته کاری، تعریف پروژه مدیریت ارتباط با مشتریان و استقرار آن، تعریف پروژه سیستم پروفایل مشتریان جدید و بالقوه از طریق وبسایت شرکت، حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی به منظور ارتباط موثر در جذب و پذیرش مشتریان، کاهش زمان پاسخگویی تجاری در کم‌تر از یک روز، کاهش زمان پاسخگویی و تعاملات با مشتریان در خصوص شکایات مطرح شده در واحد فروش کم‌تر از سه روز کاری، بهبود ارائه خدمات مشاوره تجاری، تعاملات ویژه با مشتریان در قالب بازدیدهای ادواری، دعوت از مشتریان به شرکت، جلسات مشترک فی مابین و… نیز از جمله اقدامات اصلاحی صورت گرفته بر مبنای نظرسنجی انجام شده از مشتریان است.

معروفخانی در پایان خاطرنشان کرد: به طور کل سیاست‌گذاری‌های مبتنی بر مشتری مداری و تکریم مشتریان موجب شده است شرکت فولاد هرمزگان همواره فراتر از الزامات و استاندارد گام برمی‌دارد و برآنیم تا در سال‌های آتی نیز به این فعالیت تداوم بخشیم.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.