چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت ×
موفقیت مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل در شرایط سخت تحریم
25 خرداد 1400 - 9:17
شناسه : 13757
فرماندار آران و بیدگل مطرح کرد؛ فرماندار آران و بیدگل در نشستی با مدیرکل محیط‌زیست اصفهان، فعالان محیط‌زیست، اهالی رسانه و مدیران مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل در این مجتمع به مناسبت هفته محیط‌زیست برگزار شد، با اشاره به تک محصولی بودن بخش قابل توجه از حوزه اقتصاد این خطه گفت: اقتصاد تک محصولی، تهدیدی برای صنعت شهرستان محسوب می‌شود.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، اسماعیل بایبوردی فرماندار آران و بیدگل در این نشست، اظهار داشت: راه‌اندازی صنایع بالادستی و پایین‌دستی فولاد در این شهرستان ضروری است؛ چراکه به عنوان صنعت مادر در کشور می‌تواند با خارج کردن منطقه از شرایط تک محصولی صدها کارخانه و حرفه وابسته را نیز به تحرک وادار کند.

وی افزود: استقرار صنایع فولادی می‌تواند ضمن ایجاد اشتغال برای دانش‌آموختگان دانشگاهی جویای کار، باعث تضمین پیشرفت اقتصادی پایدار شهرستان نیز شود. علاوه بر این طی سال گذشته با وجود شرایط سخت تحریم افزون بر ۲۰۰ میلیون دلار محصولات فولادی صادر شده است که این مهم در چنین شرایطی اتفاقی ارزنده برای کشور محسوب می‌شود.

فرماندار آران و بیدگل با بیان اینکه مجتمع فولاد این شهرستان در شرایط تحریمی توانسته صادرات خود را به ۲ برابر افزایش دهد، گفت: این واحد به خوبی شعار سال و منویات رهبری فرزانه انقلاب مبنی‌ بر رونق تولید و صادرات محوری را محقق کرده است.

بایبوردی با اشاره به نگرانی‌های فعالان محیط‌زیست در مورد توسعه صنعت فولاد در آران و بیدگل، بیان کرد: توسعه هر صنعتی مزایا و معایبی نیز دارد؛ همانطور که با استفاده از بطری آب یا کیک، یک جسم پلاستیکی به محیط زیست وارد می‌شود. لذا توسعه هر صنعتی در شهرستان نیازمند پیوست زیست‌محیطی است که با جدیت پیگیری خواهد شد. از این رو توسعه صنعتی که دارای پیوست زیست‌محیطی باشد، در شهرستان مشکلی ندارد.

وی در پایان با بیان اینکه مجتمع فولاد کویر به عنوان شرکتی دانش‌بنیان توانسته در حوزه‌های مختلف به خوبی عمل کند، خاطرنشان کرد: ایجاد و توسعه بیش از ۶۰ هکتار فضای سبز در اطراف این شرکت اقدامی ارزنده و قابل تقدیر است.

لازم به  توضیح است که پس از این نشست، تصفیه‌خانه مجتمع فولاد کویر با حضور مدیرکل محیط‌زیست استان اصفهان راه‌اندازی و پساب خروجی این مجتمع به طور کامل قطع شد. مجتمع تولید فولاد در آران‌ و بیدگل با ظرفیت تولید ۳۵۰ هزار تن محصول در سال ۱۳۸۶ راه‌اندازی و با فعالیت خط دوم، به ظرفیت اسمی سالانه ۹۰۰ هزار تن رسید. شهرستان ۱۰۳ هزار نفری آران‌ و بیدگل در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.