پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
موفقیت ۳ غول بزرگ خودروسازی کشور در بهار امسال
08 تیر 1400 - 14:31
شناسه : 14529
طبق آمارهای منتشر شده سامانه کدال سه خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو در بهار سال جاری بیش از ۲۰۳ هزار و ۵۲۹ دستگاه خودرو تولید کرده‌اند.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، این میزان تولید در مقایسه با آمار مدت مشابه سال ۱۳۹۹ که ۲۰۳ هزار و ۳۳۴ دستگاه خودرو بود، رشد ناچیز ۰٫۱ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین طی سه ماهه نخست امسال گروه صنعتی ایران‌خودرو با تولید ۹۷ هزار و ۲۳۰ دستگاه خودرو عنوان بزرگ‌ترین خودروساز بهار امسال را به خود اختصاص داد.

این گروه صنعتی توانست در این مدت ۶۷ هزار و ۵۳۷ دستگاه در گروه پژو، ۹ هزار و ۱۴۵ دستگاه در گروه سمند، ۱۱ هزار و ۸۴۲ دستگاه دنا، ۶ هزار و ۹۹۲ دستگاه رانا، یک‌هزار و ۱۱۹ دستگاه هایما و ۵۹۵ دستگاه تارا تولید کند. در این راستا جمع تولیدات این خودروساز طی سه ماهه امسال در هم‌سنجی با سال گذشته رشد ۰٫۵۷ درصدی را تجربه کرد.

آبی‌پوشان جاده مخصوص در خردادماه امسال ۴۲ هزار و ۵۴۳ دستگاه خودرو تولید کردند که سهم نوبرانه این گروه صنعتی یعنی تارا در جداول سامانه کدال فقط یک دستگاه ثبت شده است.

رشد ۲.۷ درصدی تولید سایپا

براساس این گزارش، در مدت یاد شده گروه سایپا به عنوان دومین خودروساز بزرگ کشور موفق به تولید ۸۱ هزار و ۶۶۹ دستگاه خودرو شد که شامل ۷۱ هزار و ۶۷۹ دستگاه خودرو در خانواده تیبا، ۶ هزار و ۱۲۰ دستگاه سایپا ۱۵۱ (وانت پراید) و سه‌هزار و ۸۷۰ دستگاه شاهین است.

این میزان تولید در مقایسه با بهار سال ۱۳۹۹ رشد ۲.۷ درصدی نشان می‌دهد. لذا نارنجی‌پوشان جاده مخصوص در خردادماه امسال ۳۳ هزار و ۱۰۹ دستگاه خودرو تولید کردند.

افت ۹.۲۳ درصدی پارس‌خودرو

تا پایان خردادماه امسال همچنین پارس‌خودرویی‌ها موفق به تولید ۲۴ هزار و ۶۳۰ دستگاه خودرو شامل ۱۷‌ هزار و ۲۰۱ دستگاه در گروه  Q۲۰۰ (کوئیک)، چهار هزار و ۴۶۸ دستگاه کوئیک معمولی، دو ‌هزار و ۷۴۶ دستگاه در گروه S ۲۰۰ (ساینا) و ۲۱۵ دستگاه در گروه برلیانس شدند.

این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۹ افت ۹.۲۳ درصدی را تجربه کرد. علاوه بر این جمع تولیدات آن در خردادماه امسال هشت هزار و ۹۲۵ دستگاه به ثبت رسید.

گفتنی است، علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: خودروسازان برای تامین نیاز داخل باید ضمن برنامه‌ریزی برای افزایش کمی محصولات خود، بیش از پیش در مسیر ارتقای کیفی و تولید خودروی باکیفیت و در شان مردم گام بردارند.

شایان ذکر است که محسن صالحی‌نیا رییس هیات عامل ایدرو در پایان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای افزایش تولید شرکت‌های خودروسازی، خاطرنشان‌کرد: در سال ۱۴۰۰ بیش از یک میلیون دستگاه خودرو توسط دو خودروساز بزرگ تولید و روانه بازار خواهد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.