سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
موفقیت ۳۵ متقاضی در مزایده معادن قم
01 شهریور 1400 - 9:04
شناسه : 16513
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت قم در شانزدهمین جلسه شورای معادن در سال جاری گفت: در مزایده معادن و محدوده‌های معدنی استان، ۳۵ متقاضی حقیقی و حقوقی، برنده ۴۶ عرصه و محدوده معدنی شده‌اند.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صدا و سیما
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات،محمود سیجانی رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قم، اظهار داشت: فرایند مزایده این معادن همزمان با سراسر کشور در خرداد ماه انجام شده و ۵۱ متقاضی، با ۷۷ پیشنهاد، برای ۵۳ محدوده معدنی شرکت کردند.

وی با اشاره به برنده شدن ۴۶ شخص و نهاد حقوقی در این دوره از مزایده‌ها، افزود: برخی از معادن و محدوده‌های معدنی با چندین پیشنهاد همراه بود، اما تعدادی دیگر از آن‌ها به دلیل وجود برخی معارضان و عدم بهره‌وری لازم با پیشنهادی روبرو نشدند.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قم با اشاره به وجود برخی ابهامات و اشکالات در فرایند برگزاری مزایده چند استان دیگر کشور، گفت: با توجه به وجود همین ابهامات و بنا به دستور مقام قضایی فرایند مزایده معادن در سراسر کشور متوقف شد. البته روند مزایده در استان قم بدون اشکال برگزار شده و این موضوع به تایید مقامات قضایی رسیده است و لذا به محض برداشته شدن دستور توقفات، اسامی‌برندگان اعلام می‌شود.

سیجانی از انجام مطالعات جامع معدنی بر روی دریاچه نمک خبر داد و بیان کرد: در جلسه آینده شورای معادن استان گزارش نهایی این دوره مطالعاتی به همراه سیر قابلیت اجرایی طرح و نحوه اجرا، ارائه خواهد شد. علاوه بر این از آنجایی که استان و کشور از ظرفیت‌های عظیم معدنی برخوردار است، می‌توانیم با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها گام‌های مهمی در جهت رونق تولید برداریم.

ضرورت دخالت فرمانداری برای جلب رضایت معارضان محلی

بهرام سرمست استاندار قم نیز در پایان این جلسه، از بهره‌گیری نظرات کمیته‌های کارشناسی در شورای معادن استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در خصوص محدوده‌های معدنی پیگیری‌های جدی برای مطالعات اکتشافی صورت گرفته تا به نتیجه مطلوب برسند. سیاست کلی استان فعال کردن هر چه بیشتر فعالیت‌های معدنی است، اما این فعالیت‌ها نباید موجب سلب آسایش مردم شود. علاوه بر این با توجه به حضور برخی از معارضان محلی، فرمانداری و بخشداری‌ها استان باید با جلب نظر مردم زمینه فعالیت ایمن و سازگار با زیست مردم منطقه را فراهم کنند.

گفتنی است، در جلسه امروز شورای معادن با درخواست تعدادی از صاحبان معادن شامل معادن سنگ لاشه فوجرد ۲، سنگ گرانیت سلفچگان، گچ و آهک علی آباد  و سنگ گچ دوامامزاده مبنی بر بخشش حقوق دولتی و تمدید پروانه بهره‌برداری موافقت شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.