جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
میزان تولید، مهم‌ترین شاخص اقتصادی است
14 شهریور 1401 - 14:44
شناسه : 31535
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خوشبختانه طی چهار ماهه ابتدایی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شاهد رشد تولید فولاد خام، شمش آلومینیوم، آلومینا و کنسانتره زغال‌سنگ بوده‌ایم که این میزان تولید، جزو مهم‌ترین شاخص‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شود.
ارسال توسط : منبع : فارس
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، سید رضا فاطمی امین در نشست خبری با بیان اینکه مهم‌ترین شاخص اقتصادی میزان تولید است، عنوان کرد: ما در سال جاری در اغلب محصولات رشد تولید قابل توجه داشته‌ایم و این روند نشان‌دهنده فعالیت بخش صنعت معدن و تجارت است.

وی در ارتباط با آمار چهار ماهه اول تولید در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، مطرح کرد: تولید فولاد خام ۵٫۴ درصد و شمش آلومینیوم ۱۵.۷ درصد رشد تولید داشته است. همچنین تولید آلومینا با ۸.۴ درصد و کنسانتره زغال‌سنگ با ۲۰ درصد رشد در تولید همراه بوده است.

وزیر صنعت معدن و تجارت بیان کرد: همچنین تولید خودروی سواری کامل طی مدت یاد شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۲۵۰ درصد رشد داشته است. البته در تولید بعضی از محصولات مانند کمباین کاهش تولید داشته‌ایم.

وی در خصوص اینکه چرا با وجود اینکه بورس کالا فضای مناسبی برای عرضه خودرو نیست و وزارت صمت پیش از این چندان با عرضه خودرو در بورس موافق نبوده است اما قرار است خودروهای وارداتی از طریق بورس عرضه شود، اذعان کرد: با عرضه خودرو در بورس کالا، قیمت نهایی به صورت کامل شفاف می‌شود. بنابراین به این اطمینان می‌رسیم که خودرو با چه قیمتی عرضه خواهد شد و حتی قیمت خودرو می‌تواند در بورس کالا کاهش یابد؛ به طوری که شاهد بودیم اخیرا خودروهایی که در بورس کالا عرضه شد، قیمت آن‌ها در بازار کاهش یافته است.‌

فاطمی امین تصریح کرد: اگر مسئولیتی را بر عهده می‌گیریم، باید اختیارات کامل آن را داشته باشیم. اولین عرضه خودرو در بورس کالا با هماهنگی وزارت صمت نبود و به همین دلیل عرضه آن متوقف شد اما در جلسه شورای عالی بورس مطرح کردیم که عرضه خودرو در بورس کالا هر چند خیلی تناسب ندارد اما یک ساز و کار است و بنابراین مقرر شد عرضه خودرو در بورس کالا با هماهنگی وزارت صمت صورت پذیرد.

وی همچنین یادآور شد: در مورد عرضه خودرو در بورس کالا موافق هستم و عرضه خودروهای وارداتی موجب اضافه شدن نرخ ‌در بازار نمی‌شود اما ممکن است نرخ را کم کند و موجب شفاف شدن قیمت‌ها شود.

انتهای پیام//

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.