چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
میزان صادرات کشور امسال بیش از ۴۰ میلیارد دلار بود
27 دی 1400 - 12:15
شناسه : 23184
وزیر صنعت، معدن و تجارت در یازدهمین اجلاس هفتمین دوره هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران گفت: سال گذشته ۳۵ میلیارد دلار صادرات داشتیم، اما از ابتدای امسال تاکنون صادرات کشور از مرز ۴۰ میلیارد دلار عبور کرده است
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در یازدهمین اجلاس هفتمین دوره هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم که رقم صادرات تا پایان سال به ۴۵ میلیارد دلار برسد. لذا ارتقا صادرات یعنی افزایش تولید و افزایش درآمد کشور و انشاالله سال آینده رونقی را در اقتصاد شاهد خواهیم بود؛ در حقیقت افزایش صادرات شاخصی است که بهبود فضای اقتصادی کشور را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اصلاح ساختار وزارت صنعت، معدن و تجارت و استقرار ساختار جدید در این وزارتخانه، افزود: به دنبال ادغام واقعی بازرگانی، صنعت و معدن بوده‌ایم که در این رویکرد به طور ویژه موضوعات متنوعی را در حوزه اصناف مورد تاکید قرار دادیم و در تمامی بخش‌های عملیاتی، اصناف مورد توجه قرار گرفته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت،گفت: در ساختار جدید به صنف و صنعت به طور همزمان توجه می‌شود. بسیاری از اصناف تولیدی مانند حوزه پوشاک از واحدهای صنعتی بزرگ‌تر هستند. علاوه بر این در ساختار جدید حوزه‌ها را مبتنی بر رشته فعالیت‌ها سازماندهی کرده‌ایم و هر دفتر تخصصی تمامی امور کسب و کارهای همان بخش(صنف و صنعت) اعم از تولید، صادرات، نوآوری، قاچاق و… را پیگیری می‌کند. همچنین معاونت تجارت و خدمات را برای توجه ویژه به حوزه خدمات ایجاد کردیم که امیدواریم بخش عمده مشکلات اصناف با این ساختار حل و فصل شود.

ایجاد آرامش برای واحدهای صنفی با درج قیمت تولیدکننده

فاطمی امین با اشاره به اجرای سایر پروژه‌های تحولی وزارت صنعت، معدن و تجارت، بیان کرد: یکی از پروژه‌ها درج قیمت تولیدکننده است، این پروژه شفافیت، تسهیل بازرسی‌ها و ایجاد آرامش برای واحدهای صنفی را به دنبال دارد.

وی تکمیل سامانه جامع تجارت را از دیگر پروژه‌های در دست اقدام این وزارتخانه عنوان و مطرح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم تا پایان سال این سامانه تکمیل و نهایی شود؛ چراکه با تکمیل این سامانه، رویکردهای بخش‌های صنعتی، معدنی و تجاری، حرفه‌ای و هوشمند می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به طرح ساماندهی(pos) ها اشاره کرد و اذعان داشت: در قالب ساماندهی اصناف و سامانه جامع تجارت هر واحد صنفی دارای پروانه و مجوز می‌تواند دستگاه پوز داشته باشد، ابزار‌های انتظامی به طور معمول در ساماندهی واحدهای بی مجوز تاثیری ندارند و این طرح نوین یک ابزار به نسبت قوی است که در اختیار اتاق اصناف قرار می‌گیرد. البته باید یک دوره را برای اخذ پروانه موقت در نظر بگیریم تا واحدهایی که مجوز ندارند برای دریافت پروانه و حضور در این طرح اقدام کنند.

کاهش ۲۶ درصدی تورم تولیدکننده در پاییز

فاطمی امین با اشاره به کاهش میزان تورم تولیدکننده و مصرف‌کننده تصریح کرد: از شهریورماه تا پایان آذرماه تورم تولیدکننده که به بالای ۹۰ درصد رسیده بود، ۲۶ درصد کاهش یافت، همچنین تورم مصرف‌کننده نیز ۱۶ درصد کاهش پیدا کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی نرخ تورم تولیدکننده کاهش می‌یابد چند ماه بعد نرخ تورم مصرف‌کننده نیز افت می‌کند، هر چند در طول یکسال نمی‌توان تورم را کنترل کرد، اما این کاهش نویدبخش اقتصادی پویا و پررونق در سال آینده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.