چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
نام‌نویسی کارگران معدن کرومیت آسمینون برای دریافت بیمه بیکاری
14 تیر 1401 - 17:40
شناسه : 29921
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با تاکید بر حل مشکلات معدن آسمینون در شهرستان منوجان گفت: تاکنون ۹۴۰ کارگر این معدن در سامانه جامع روابط کار به منظور دریافت بیمه بیکاری نام‌نویسی شده‌اند.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، مجتبی مصباح مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان، در جلسه کمیته استانی بیمه بیکاری با موضوع بررسی وضعیت معدن کرومیت آسمینون شرکت فاریا، اظهار داشت: وضعیت کاری و معیشتی کارگران خط قرمز دولت و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان بوده و دستورات لازم برای برقراری بیمه بیکاری کارگران بدون فوت وقت صادر شده است.

معدن آسمینون منوجان زیرمجموعه شرکت معادن فاریاب به عنوان یکی از مهم‌ترین معادن کرومیت کشور در جنوبی‌ترین نقطه استان کرمان قرار گرفته است. فعالیت این معدن از این حیث که جزو استراتژیک‌ترین معادن فلز کرومیت کشور و منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود و اینکه نقش مهمی در تولید فولاد کشور دارد، بسیار حائز اهمیت است. 

کارگران این معدن در اردیبهشت و آذر ماه سال گذشته نیز طی دو مرحله برای تامین امنیت اشتغال، طبقه‌بندی شغلی و سایر مطالبات رفاهی خود دست به اعتراض صنفی و تجمع در محور ترانزیتی کرمان-بندرعباس زده بودند.

از روز اول خرداد ماه سال ۱۴۰۱ با پایان یافتن قراردادهای سال گذشته، انعقاد قراردادها با شرکت‌های پیمانکاری و همچنین نحوه تنظیم قراردادها سبب شد تا بار دیگر کارفرما با کارگران به توافق نرسد و به علت امضا نشدن قراردادها توسط کارگران، اعلام تعطیلی کند.

لازم به ذکر است که اکنون بیش از ۴۰ روز است که خبرهایی مبنی بر تعطیلی کامل معدن آسمینون شرکت معادن فاریاب به گوش می‌رسد و کارگران مدعی هستند که اعلام ورشکستگی معدن نیز حربه‌ای برای نگهداشتن کارگران خواهد بود. مدیران استان کرمان اعلام کرده بودند که باتوجه به عقبه مشکلات این معدن، تصمیم استان تلاش برای خلع ید کارفرما بوده و اقدامات آن نیز کلید خورده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.