جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
نتیجه جلسه کارگروه تخصصی فولاد در خصوص بررسی دستورالعمل اجرایی شیوه نامه جدید تنظیم بازار فولاد
26 آذر 1399 - 9:31
شناسه : 3487
عصر دیروز ۲۵ آذرماه، جلسه کارگروه تخصصی فولاد با دستور کار بررسی دستورالعمل اجرایی شیوه نامه اخیر دولت برای تنظیم بازار فولاد برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

شنیده‌ها حاکی از این است که در این جلسه که علاوه بر معاونین وزارت صمت، معاون پایش سیاست‌های اقتصادی معاونت اقتصادی رئیس جمهور، نهادهای نظارتی و تشکل‌های تخصصی حضور داشتند، تا ماده ۸ شیوه‌نامه جدید تنظیم بازار فولاد بررسی شد.
بر اساس شنیده‌ها وزارت صمت یک پیش‌نویس برای دستورالعمل اجرایی شیوه نامه تنظیم بازار فولاد تنظیم کرده و نظرات موافق و مخالف را اخذ کرده است.
منابع آگاه گفتند که وزارت صمت برخلاف نظر بسیاری از کارشناسان و تشکل‌های تخصصی اصرار دارد که تمام محصولات فولادی حتی محصولات درجه ۲، انباری و خارج از محدوده استاندارد نیز در بورس کالا عرضه شود! وزارت صمت حتی اصرار دارد که اکسید شمش نیز در بورس کالا عرضه شود. با این حال، وزارت صمت اصرار دارد که لوله و پروفیل که به‌عنوان محصولات مصرفی به دست مردم می‌رسد در بورس کالا عرضه نشود. تأکید وزارت صمت بر عدم عرضه لوله و پروفیل در بورس کالا از این حیث بسیار تعجب‌برانگیز است.
وزارت صمت پذیرفته که مبنای قیمت جهانی عرضه فولاد در بورس کالا قیمت هفته پیش این محصولات باشد و بر این اساس به نظر می‌رسد عرضه فولاد در بورس کالا بر اساس قیمت هفته آخر ماه گذشته منتفی شده است. این امر باعث می‌شود تا قیمت‌های جهانی و تلاطمات آن، انعکاس بهتری در قیمت‌های داخلی فولاد داشته باشد.
جمع‌بندی نهایی در خصوص دستورالعمل اجرایی شیوه نامه اخیر دولت برای تنظیم بازار فولاد در جلسه امروز حاصل نشد و جلسه بعدی روز یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.