چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
نزول محسوس قیمت جهانی آلومینیوم
16 خرداد 1401 - 16:04
شناسه : 28706
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، فروش سه ‌ماهه آلومینیوم در بورس فلزات لندن با کاهشی چشمگیر نسبت به هفته پیش از آن، از دو هزار و 781 دلار و ۵۰ سنت به ازای هر تن، به دو هزار و 726 دلار به ازای هر تن رسید.
ارسال توسط : منبع : کالاخبر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، نرخ فروش سه ‌ماهه آلومینیوم در بورس فلزات لندن با کاهشی چشمگیر نسبت به هفته پیش از آن، از دو هزار و ۷۸۱ دلار و ۵۰ سنت به ازای هر تن، به دو هزار و ۷۲۶ دلار به ازای هر تن رسید.

هم‌زمان نیز موجودی فلز آلومینیوم از ۴۷۱ هزار و ۷۵ تن به ۴۵۳ هزار و ۸۷۵ تن کاهش یافت. در ابتدای سه‌ ماهه دوم سال جاری، موسسه فیچ پیش‌بینی کرد که قیمت آلومینیوم طی نیمه نخست سال جاری، همواره کاهش خواهد یافت و با ورود به نیمه‌ی دوم و در نهایت در سال ۲۰۲۳ میلادی، بین دو هزار و ۸۰۰ تا سه هزار دلار معامله می‌شود.

طبق آمار این موسسه، علی‌رغم افزایش قیمت انرژی، کاهش شدید موجودی آلومینیوم و قرنطینه‌های گسترده در شهرهای تولیدکننده آلومینیوم چین، شاهد کاهش قیمت آلومینیوم بوده‌ایم که مهم‌ترین عامل آن، تقویت دلار آمریکا، کاهش تقاضای مصرف‌کنندگان نهایی آلومینیوم در چین و کاهش تمایل به سرمایه‌گذاری سرمایه‌داران بازار آلومینیوم است.

شایان ذکر است که بر اساس گفته‌های این موسسه، علی‌رغم کاهش قیمت آلومینیوم، قیمت این فلز به مقادیر پیش از کرونا یعنی به کم‌تر از دو هزار دلار باز نخواهد گشت.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.