سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
چتر شفافیت بر سر شرکت‌های دولتی و خصوصی فولاد
18 بهمن 1399 - 9:22
شناسه : 6464
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد؛ نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به پتانسیل بالای بازبینی شیوه‌نامه ابلاغی وزارت صمت و مدیریت عرضه در بورس کالا، الزام برای عرضه کل زنجیره فولاد در بورس کالا از سوی دولت و مجلس به طور کامل پیگیری شده است.
ارسال توسط : منبع : دنیای اقتصاد
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، کمال علیپور‌خنکداری اظهار داشت: عرضه بخشی از تولید فولاد کشور در خارج از بورس کالا باعث شد در ماه‌های گذشته امکان دلالی یکسری افراد در بازار فولاد مهیا شود که نسخه مجلس برای تعادل این بازار، عرضه کل فولاد در بورس و تسهیل صادرات مازاد فولاد نیاز داخل است. 

وی افزود: در شرایطی که روند تولید فولاد در کشور مطلوب است اما اوضاع بازار محصولات زنجیره فولاد به دلیل عدم شفافیت در بخش‌هایی از بازار باعث شد بعضا برخی شرکت‌ها از شرایط سوء استفاده کنند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: نگاه کلی و راه‌ حل مجلس برای تعادل‌بخشی بازار فولاد این است که همه فولاد تولیدی در بورس کالا عرضه شده و شرایط برای صادرات مازاد داخل نیز تسهیل شود.

علیپور‌خنکداری، عرضه کامل فولاد در بورس کالا به معنای حاکم شدن شفافیت و امکان نظارت در کل بازار است که این اقدام به بسیاری از نابسامانی‌ها پایان می‌دهد.

وی در ادامه درخصوص عدم عرضه محصولات برخی شرکت‌های خصوصی در بورس کالا اشاره داشت: به نظر می‌رسد با رعایت شفافیت برای همه شرکت‌ها اعم از دولتی و خصوصی، ورود کل زنجیره فولاد به بورس کالا، نظارت دقیق بر عملکرد این دسته شرکت‌ها نیز صورت خواهد گرفت. نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در پایان خاطرنشان کرد: برخی تولیدکنندگان بر لزوم صادرات محصولات تاکید دارند که این موضوع مورد تایید است که باید پس از تامین نیاز داخل و اطمینان تولیدکنندگان از تامین مواد اولیه، صادرات به شیوه‌ای مطلوب انجام شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.