پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
نفت آمریکا در مسیر سراشیبی
01 مرداد 1401 - 12:03
شناسه : 30669
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز مورخ 1 مرداد 1401 با ۶۶ سنت، معادل ۰.۶۴ درصد کاهش به ۱۰۳ دلار و ۲۰ سنت رسید و نفت آمریکا با یک دلار و ۶۵ سنت معادل ۱.۷۱ درصد کاهش در عدد ۹۴ دلار و ۷۰ سنت معامله شد.
ارسال توسط : منبع : کالا‌خبر
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، به نقل از رویترز، پس‌از این‌که اتحادیه اروپا اعلام کرد شرکت‌های دولتی روسیه اجازه دارند نفت را به کشورهای جهان سوم ارسال کنند، قیمت نفت خام آمریکا برای اولین‌بار از ماه آوریل به کمتر از ۹۵ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال، امروز، شنبه یکم مرداد ماه، با ۶۶ سنت معادل ۰.۶۴ درصد کاهش به ۱۰۳ دلار و ۲۰ سنت رسید و نفت آمریکا با یک دلار و ۶۵ سنت معادل ۱.۷۱ درصد کاهش ۹۴ دلار و ۷۰ سنت معامله می‌شود.

کاهش ۸ درصدی تقاضا برای بنزین در آمریکا در اوج میزان رانندگی در این کشور، باعث کاهش قیمت نفت آمریکا برای سومین هفته متوالی شده‌است. از سوی دیگر، نشانه‌های بهبود تقاضا در آسیا، شاخص نفت خام برنت را بالا برده، به ‌طوری‌ که برای اولین‌بار طی ۶ هفته گذشته، افزایش هفتگی داشته‌است.

معاملات نفت در هفته‌های اخیر بسیار بی‌ثبات بوده‌است. تاجران از طرفی نگران افزایش دوباره نرخ بهره بانک‌های مرکزی هستند که می‌تواند تقاضا را پایین بیاورد و از طرف دیگر هراس از کاهش عرضه نفت به‌ علت تحریم نفت روسیه همچنان وجود دارد.

اتحادیه اروپا اعلام کرده است که شرکت‌های «رزنفت» و «گازپروم» روسیه می‌توانند نفت را به کشورهای سومی حمل کنند تا امنیت انرژی دنیا کمتر به خطر بیفتد. به‌علاوه، پرداخت‌های مربوط به خرید نفت خام دریایی روسیه توسط شرکت‌های اروپایی با ممنوعیتی روبرو نیستند.

این اطلاعیه اتحادیه اروپا زمانی اعلام شد که رییس بانک مرکزی روسیه عنوان کرده بود، کشورش نفت خام را به کشورهایی که موافق طرح قرار دادن سقف قیمت برای نفت روسیه هستند، نمی‌فروشد و آن را به کشورهایی می‌فرستد که آماده همکاری با روسیه هستند.

تحلیلگران عقیده دارند تاریخ نشان می‌دهد، قرار دادن سقف قیمت بر کالاها کوتاه‌مدت بوده و در نهایت باعث افزایش قیمت آن کالا می‌شود.این در حالی است که نگرانی در مورد افزایش دوباره نرخ بهره، تقاضا را پایین آورده و ازسرگیری تولید نفت خام لیبی، فزایش قیمت نفت را محدود کرده ‌است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.