چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
نفت برنت ۱۲۱ دلاری شد
16 خرداد 1401 - 16:23
شناسه : 28709
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت نفت خام برنت در پی افزایش قیمت نفت صادراتی عربستان و تردیدها درباره کمک توافق تازه ائتلاف اوپک‌پلاس به کسری عرضه در بازار، مرز ۱۲۰ دلار را پشت سر گذاشت.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، در پی افزایش قیمت نفت صادراتی عربستان برای عرضه در ماه ژوئن و تردیدها درباره کافی بودن افزایش تولید نفت ائتلاف اوپک‌پلاس برای رفع مشکل کمبود عرضه در بازار، قیمت نفت خام شاخص برنت در معاملات امروز دوشنبه، ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۱، دز بازار آی‌سی‌آی لندن از مرز ۱۲۰ دلار گذشت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال طی معاملات بازار آی‌سی‌آی لندن، با ۳۲ سنت معادل ۰٫۳ درصد افزایش به ۱۲۰ دلار و چهار سنت به ازای هر بشکه رسید، در حالی که این شاخص طی معالات امروز رقم ۱۲۱ دلار و ۹۵ سنت را هم تجربه کرد. نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا، با۴۰ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش ۱۱۹ دلار و ۲۷ سنت برای هر بشکه معامله شد، با این وجود که در طول معاملات امروز به رقم ۱۲۰ دلار و ۹۹ سنت هم رسید.

عربستان، قیمت فروش رسمی نفت خام سبک عربی خود را برای عرضه به مشتریان آسیایی در ماه ژوئن دو دلار و ۱۰ سنت برای هر بشکه افزایش داد این رقم ۶ دلار و ۵۰ سنت بیشتر از ماه ژوئن و بالاترین قیمت از ماه می یعنی زمانی که قیمت‌ها به‌ دلیل نگرانی از اختلال در عرضه  روسیه به بالاترین حد خود رسیده بود، است.

این افزایش قیمت در پی تصمیم هفته گذشته ائتلاف اوپک‌پلاس برای افزایش تولید روزانه ۶۴۸ هزار بشکه‌ای در ماه‌های ژوئن و آگوست رخ داد. تحلیلگران جی‌پی مورگان، طی یادداشتی اعلام کردند: با توجه به تعداد انگشت‌شمار تولیدکنندگان دارای ظرفیت مازاد عرضه در ائتلاف اوپک‌پلاس، این انتظار می‌رود افزایش تولید اوپک‌پلاس در ماه ژوئن حدود روزانه ۱۶۰ هزار بشکه و در ماه آگوست ۱۷۰ هزار بشکه در روز باشد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.