پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
نفس صنایع را قطعی برق نگیرید
22 خرداد 1401 - 11:18
شناسه : 28879
نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قطعی برق صنایع به ضرر کشور است، گفت: تا جایی که ضرورت اقتضا نکرده و به تعبیری کارد به استخوان نرسیده، نباید برق و انرژی صنایع را قطع کرد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمدتقی نقدعلی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای افزایش تولید برق و جلوگیری از قطعی برق در صنایع مادر نظیر فولاد اظهار داشت: نبود فرهنگ‌سازی درست در مصرف انرژی اعم از گاز و برق، باعث شده که به محض کمبود، با خاموشی و قطعی به خصوص در صنایع مواجه شویم که این موضوع به صورت مستقیم بر عملکرد صنایع تاثیرگذار است.

وی با یادآوری قطعی گاز در زمستان سال گذشته، افزود: در زمستان گذشته با افزایش مصرف گاز در کشور، بلافاصله گاز صنایع قطع شد و آن‌ها را با مشکلاتی مواجه کرد، نمونه آن را در فولادمبارکه اصفهان دیدیم که باعث بروز خساراتی شد.

نقدعلی با بیان اینکه قطع کردن انرژی به صنایع ضربه زده و سبب به بار آمدن خسارت بزرگی به کشور خواهد شد، گفت: باید در موضوع مصرف انرژی به سمتی «درست مصرف کردن» حرکت کنیم تا منابع هدر نرود. اکنون با در پیش بودن فصل گرما، لازم است تجهیزات خانگی با برچسب مصرف انرژی داشته باشد که هم در مصرف صرفه‌جویی شود و هم از خاموشی به خصوص در صنایع جلوگیری به عمل آید.

نقدعلی در پایان با بیان اینکه قطعی برق صنایع به ضرر کشور است، خاطرنشان کرد:  تا جایی که ضرورت اقتضا نکرده و به تعبیری کارد به استخوان نرسیده، نباید برق و انرژی صنایع را قطع کرد. البته که بسیاری از صنایع همچون فولادمبارکه برای تولید برق نیروگاه خورشیدی احداث کردند، ولی باز هم مراقب صنایع باشیم که ضربه به آن‌ها باعث ضربه وارد شدن به یکی از پایه های اقتصاد کشور شده و در نهایت حیات مردم مورد تهدید قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.