جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
نقش‌آفرینی ایمیدرو در شناسایی ذخایر استان فارس
14 دی 1401 - 8:51
شناسه : 32354
در نشست وجیه الله جعفری با نماینده ولی‌فقیه در استان فارس بررسی شد رئیس هیئت عامل ایمیدرو از شناسایی 22 محدوده امیدبخش به مساحت 1000 کیلومتر مربع از 17 هزار کیلومتر مربع پهنه(در شمال و شمال شرق استان فارس) توسط ایمیدرو خبر داد.
ارسال توسط : منبع : پایگاه خبری ایمیدرو
پ
پ

به گزارش فلزات نیوز، وجیه الله جعفری در نشست با نماینده ولی‌فقیه در استان فارس طی سخنانی گفت: در راستای اجرای سیاست های توسعه ایمیدرو مبنی بر گسترش اکتشافات در نقاط مختلف کشور؛ پهنه‌ای به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر مربع در شمال و شمال شرق فارس اکتشاف شد که این اقدام منجر به شناسایی ۲۲ محدوده امیدبخش در ۱۰۰۰ کیلومتر مربع شده است.

وی گفت: همچنین با اکتشافات صورت‌گرفته محدوده دیگری شناسایی شده که دارای ذخایر فسفات و بوکسیت است.

پیش‌بینی وجود ذخایر مس آهن در فارس

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه توسعه اکتشافات و زیرساخت‌ها در این استان ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: با توجه به پتانسیل فلزی شمال استان فارس، پیش‌بینی می کنیم این منطقه دارای ذخایر آهن و مس باشد که باید زیرساخت‌های استفاده از این ظرفیت را فراهم کرد.

راهبری ایمیدرو در پروژه‌های ملی تامین انرژی

جعفری با اشاره به اقدامات ایمیدرو در تامین زیرساخت‌های معدن و صنایع معدنی، اعلام کرد: تامین انرژی پایدار از اولویت‌های ایمیدرو و شرکت‌های زیرمجموعه و تابعه به شمار می رود و در این زمینه راهبری پروژه‌های بزرگی همچون انتقال آب خلیج‌فارس و دریای عمان به صنایع استان‌ها، احداث واحدهای نیروگاهی به جهت تأمین برق و برنامه‌ریزی برای تأمین گاز صنایع معدنی، عملیاتی شده است.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو ادامه داد: در این پروژه ملی، عملیات اجرایی انتقال آب از منطقه پارسیان به فارس آغاز شده است که راه‌اندازی آن می تواند آب صنایع این استان را تأمین کند.

سرمایه‌گذاری‌های ایمیدرو در فارس

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های ایمیدرو در استان فارس، گفت: احداث واحد آهن اسفنجی نی‌ریز و برنامه برای راه‌اندازی واحد فولادسازی آن، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی لامرد، احداث مدرن‌ترین خط تولید شمش آلومینیوم(سالکو) و سرمایه‌گذاری در واحدهای تولید الکترود کازرون، سیانید سدیم، گندله‌سازی کوار و آهک هیدراته داراب از دیگر سرمایه‌گذاری این سازمان در فارس به شمار می‌رود.

نقش‌آفرینی ایمیدرو در شناسایی ذخایر استان

در ادامه این نشست نماینده ولی فقیه در استان فارس نیز طی سخنانی اظهار داشت: با توجه مأموریت‌های توسعه‌ای ایمیدرو؛ این سازمان در تأمین زیرساخت‌های استان می تواند نقش‌آفرین باشد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام ضمن قدردانی از اقدامات ایمیدرو در استان فارس افزود: با توجه به وجود ذخایر معدنی در استان، توسعه اکتشافات و استخراج از اهمیت بالایی برخوردار است که این مهم در نقاط مختلف فارس توسط ایمیدرو در حال اجرا است.

وی عنوان کرد: استان فارس به جهت تسهیل در اتصال به مسیرهای ترانزیت، در حوزه زیرساخت، نیاز به توسعه حمل‌ونقل ریلی دارد که این مهم باید مورد توجه قرار بگیرد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.