پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
نقش‌آفرینی رمز‌ارز‌ها در آینده تجاری کشور
23 مرداد 1401 - 20:43
شناسه : 31155
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: در حالی که استفاده از رمزارزها در تجارت به شکل محدود کلید خورده است اما در آینده می‌تواند اثرات مثبت خود را بر تجارت ایران نشان دهد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، محمد لاهوتی بیان کرد: بر اساس آنچه که از سوی رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام شده است، موضوع استفاده از رمزارزها در تجارت ایران به شکل محدود برای واردات مجاز شده و یک ثبت سفارش نیز به این وسیله انجام شده است. البته باید در نظر داشت که بانک مرکزی، شرایط خاصی را در این حوزه در نظر گرفته است. یعنی تنها امکان تجارت با رمزارزهایی وجود دارد که مجوز استخراج آنها صادر شده است و منشاء ارز از سوی ارائه‌ کننده اعلام و قابل تایید باشد.

وی با بیان اینکه هنوز در رابطه با صادرات با استفاده از رمزارزها، برنامه‌ای نهایی نشده است، اضافه کرد: می‌توان انتظار داشت که در صورت موفقیت‌آمیز بودن این مهم، گام‌های ابتدایی که از سوی سازمان توسعه تجارت برداشته شده است، در آینده امکان رفع تعهد ارزی صادرکنندگان با استفاده از رمزارزها نیز فراهم شود.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به شرایط خاص اقتصاد کشور تحت تاثیر تحریم‌ها، مطرح کرد: در چنین شرایطی، به طور قطع استفاده از هر ابزار و فرصتی که بتواند به گسترش تجارت خارجی، افزایش ارزآوری و تامین نیازهای وارداتی کشور کمک کند، باید مورد استقبال قرار بگیرد و اگر بتوان برای رمزارزها نیز بستر اجرایی و قانونی لازم را در نظر گرفت تا به تجارت کشور کمک کند، اتفاق مثبتی تلقی می‌شود.

لاهوتی با بیان اینکه تاکنون کمتر دولتی، حاضر شده است به شکل رسمی به استفاده از رمزارز در تجارت مجوز بدهد، تصریح کرد: اینکه دولت ما در این حوزه پیش‌قدم شده و استفاده از این ابزار را نیز در دستور کار قرار داده است، بدون شک می‌تواند به آینده تجاری کشور کمک کند. با توجه به اینکه ما در استفاده از روش‌های بانکی در فضای تجاری محدودیت‌هایی داریم، هر شیوه‌ای که این محدودیت‌ها را دور بزند، سود‌بخش خواهد بود.

وی در پایان یادآور شد: با وجود اینکه هنوز جزئیات دقیقی از سوی سازمان توسعه تجارت درباره این ثبت سفارش منتشر نشده است اما با روشن شدن شرایط و تعیین یک مسیر مشخص، می‌توان انتظار داشت که رمزارزها در آینده تجاری ایران، نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشند و اثرات مثبت خود را نمایان کنند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.