جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
نقش مثبت فولاد اکسین در پروژه گوره به جاسک
17 فروردین 1400 - 9:49
شناسه : 9864
وزیر نفت عنوان کرد؛ وزیر نفت در مراسم انعقاد قرارداد جمع‌آوری گازهای مشعل که ۱۶ فروردین ماه برگزار شد، با اشاره به تولید ورق فولادی مقاوم به اسید توسط شرکت فولاد اکسین خوزستان، از نقش این شرکت در پروژه گوره به جاسک تجلیل به عمل آورد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد اکسین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بیژن زنگنه وزیر نفت، اظهار داشت: در گذشته کشور توان تولید یک تن ورق مقاوم به اسید، گاز و نفت ترش را نداشت، اما توانستیم با پیگیری‌های وزارت نفت در طول یک سال و نیم گذشته، بالغ بر ۳۵۰ هزار تن ورق عریض مقاوم به گاز ترش را توسط شرکت‌های داخلی تولید کنیم.

وی افزود: در شرکت فولاد مبارکه شمش و در فولاد اکسین برای اولین بار ورق عریض مقاوم به محیط ترش تولید و در لوله سازی اهواز به لوله تبدیل شد که افتخار بزرگی برای کشور محسوب می‌شود. این خط لوله کاملا ایرانی بوده است که این نیز افتخار بسیار بزرگی برای کشور به حساب می‌آید.

وزیر نفت در مراسم تامین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی که میان شرکت‌های ایرانی و پالایش گاز بید بلند خلیج‌فارس امضا شده بود، گفت: با ابلاغیه رهبر انقلاب و با کمک شرکت‌های ایرانی تا پایان سال ۱۴۰۰، مصمم‌تر از گذشته، سوخت گازهای نفت به حداقل ممکن خواهد رسید.

زنگنه همچنین به نقش شرکت‌های ایرانی در احداث خط لوله گوره به جاسک پرداخت و بیان کرد: در حال حاضر تست‌های اولیه تلمبه‌های دو نیم مگاواتی خط لوله گوره به جاسک که برای اولین بار در ایران ساخته شده، انجام و به زودی راه‌اندازی خواهند شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از ایده‌ها در سال جدید، خرید تضمینی محصولات مورد نیاز از شرکت‌های ایرانی است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.