سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
نقش موثر فولاداکسین در تکمیل پروژه‌های صنعتی
06 تیر 1400 - 10:09
شناسه : 14349
سرپرست شرکت فولاد اکسین عنوان کرد؛ سرپرست شرکت فولاد اکسین گفت: این شرکت، با رويکرد تامين نيازمندی صنايع و بازارهای هدف، نقش بسيار مهمی در بومی‌سازی تجهيزات و تکميل پروژه‌های صنعتی در کشور داشته است. از این رو فولاد اکسین توانست به ميزان قابل‌توجهی ورق‌های استراتژيک در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشيمی، معدن و راه‌سازی را تامين کند.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد اکسین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امین آسیابان سرپرست شرکت فولاد اکسین خوزستان در خصوص پروژه‌های اجرا شده توسط این شرکت، اظهار داشت: از جمله مهم‌ترين پروژه‌ها می‌توان به توليد انبوه (حدود ۳۶۰ هزار تن) ورق‌های با گريد«API۵L X۶۰MS»  پروژه خط لوله انتقال نفت خام از گوره به جاسک، توليد ورق‌های با گريد  «API۵L X۷۰PSL۲» برای ساخت لوله‌های ۵۶اينچ انتقال گاز، توليد ورق‌های با گريد «A۲۸۳GR.C-NACE»  به منظور ساخت مخازن جاسک، توليد ورق با گريــدهــای «۳۰CRNiMo۸» و «C۴۵» برای ساخـت قطعـات با استحکـام تسليـم بالا و همچنين بومی‌سازی و توليد ورق‌های ضدسايش «OXINAR۴۰۰» و «OXINAR۴۵۰» اشاره کرد.

ور افزود: همچنين با تشکيل کارگروه مشترک ميان فولاد اکسين، ايميدرو، جهاد دانشگاهی، فولادمبارکه و فولاد اسفراين، مطالعات فنی و بازرگانی اوليه به منظور توليد ورق‌های فولادی «Cryogenic» صورت گرفته است. اين ورق‌ها برای ساخت مخازن ذخيره و تحت فشار اکسيژن، نيتروژن و ساير گازهای مايع‌شده همانند «LPG» و «LNG» به کار می‌روند.

سرپرست شرکت فولاد اکسین خوزستان در خصوص محصولات جديد فولاد اکسين، گفت: يکی از ويژگی‌های خاص اين شرکت تعيين نوع عمليات نورد بر اساس خواص مکانيکی مورد نظر مشتريان و مطابق با استاندارهای بين‌المللی است. تجهيزات خط نورد شرکت فولاد اکسين خوزستان به گونه‌ای طراحی شده‌ است که قابليت انجام عمليات نورد به چهار روش شامل نورد معمولی (CR)، نورد کنترل‌شده از نظر دما(TCR)، نورد ترمومکانيکال همراه با خنک‌کاری در هوا (TMR) و نورد ترمومکانيکال همراه با خنک‌کاری توسط آب (TMR+ACC) را دارد.

آسیابان بیان کرد: محصولات توليدی جديد شرکت فولاد اکسین خوزستان گونه‌های فولادی مختلفی دارند که شامل ورق‌های عريض فولادی با گريدهای «API۵L X۴۲PSL۲» ،«API۵L X۵۲PSL۲» ،«API۵L X60 MS» و «API۵L X۷۰PSL۲» جزو فولادهای ميکروآلياژی هستند که علاوه بر مصرف در صنايع نفت و گاز، با فناوری خاص و به روش نورد ترمومکانيکال توليد می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنين ورق‌های ضدسايش با گريدهای «OXINAR۴۰۰» و «OXINAR 450» جزو فولادهايی هستند که علاوه بر اينکه در ساخت تجهيزات راه‌سازی به کار می‌روند، برای توليد آن‌ها از فرايند عمليات حرارتی، به‌ويژه کوئنچ و تمپر، استفاده شده است.

شايان ذکر است که ورق‌های فولادی ضدسايش و با استحکام بالا (High Strength Wear Resistant Plates) جزو ورق‌های مصرفی خاص در صنايع داخلی کشور هستند که به علت فقدان تکنولوژی و توليد اين ورق‌ها در اشل صنعتی، تامين نياز صنايع داخلی از طريق واردات صورت می‌گيرد. درآمدزايی توليد ورق ضدسايش به هيچ عنوان قابل‌مقايسه با محصولات معمول نيست و اين موضوع به دليل خاص بودن اين نوع فولادها و بالا بودن تکنولوژی و تجهيزات توليدی آن‌ها است.

گفتنی است، ورق‌های با گريد فولادی  «A۲۸۳GR.C-NACE» و «A۵۱۶GR ,۷۰ -NACE» جزو دسته فولادهای مقاوم در برابر خوردگی‌اند. اين ورق‌ها برای ساخت مخازن ذخيره تحت فشار نفت و گاز در محيط ترش مورد استفاده قرار می‌گيرند. همچنین ورق‌های با گريد فولادی «P۳۵۵GH»، مطابق با استاندارد  EN۱۰۰۲۸-۲، به منظور ساخت مخازن با دمای کاری بالا کاربرد دارند. هر دو محصول مذکور به روش نورد ترمومکانيکال و همچنين انجام فرايند عمليات حرارتی نرمالايزينگ توليد می‌شوند.

لازم به توضیح است که ورق‌های با گريد فولادی «۳۰CRNiMo۸» ،«C۴۵» و «S۶۹۰Q» جزو دسته فولادهای با استحکام تسليم بالا هستند و درموارد صنعتی خاص به کار می‌روند که نيازمند استحکام‌های بالا هستند. روش توليد اين ورق‌ها انجام نورد کنترل‌شده به همراه عمليات حرارتی کوئنچ و تمپر است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.