پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
نقش موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی در  سیاست‌گذاری حوزه صمت
08 فروردین 1400 - 15:25
شناسه : 9389
رییس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صمت، گفت: بخش صنعت، معدن و تجارت ایران با دارا بودن بیشترین سهم اقتصادی کشور، دارای تعامل گسترده‌ای با سایربخش‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه ایران است و می‌تواند یکی از موثرترین پیشران‌های اقتصادی کشور باشد.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مرجان فقیه نصیری رییس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، اظهار داشت: بخش صنعت، معدن و تجارت نه تنها می‌تواند سهم بالایی در ساماندهی معیشت جامعه داشته باشد، بلکه می‌تواند اقتدار و کارامدی کشور را برای دستیابی به امنیت، عدالت، رفاه، آزادی، استقلال و عزت ملی تقویت نماید.

وی افزود: ارتباط گسترده این بخش با بخش‌های مختلف مانند حوزه پولی و بانکی، بورس، تولید، توزیع، اشتغال، واردات، صادرات، مصرف‌کننده، تولیدکننده و بسیاری بخش‌های دیگر و میزان اثرگذاری و اثرپذیری از این بخش‌ها نشانگر اهمیت بالای شناخت صنعت، معدن و تجارت کشور است.

رییس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صمت، گفت: در خصوص میزان و سهم بخش تولید و بازرگانی کشور از اقتصاد ایران، این نکته قابل ذکر است که بخش صنعت، معدن و تجارت کشور در تولید ناخالص داخلی سهمی حدود ۳۰ درصد دارد.

فقیه نصیری بیان کرد: این موسسه به عنوان بازوی اصلی فکری در وزارت صنعت، معدن و تجارت، نقش پشتیبانی، علمی، مطالعاتی و تصمیم‌سازی را برای تحقق ماموریت‌ها و اهداف بخش صنعت، معدن و تجارت کشور در وزارت متبوع، ایفا می‌نماید.

وی ادامه داد: چشم‌انداز موسسه به عنوان سازمانی پژوهشی و مرجع و نقطه اتکای تصمیم‌گیری، سیاست‌گذاری و تحول‌آفرینی در صنعت، معدن و تجارت است و ماموریت‌های موسسه با پشتیبانی مطالعاتی و تحقیقاتی از توسعه صنعت، معدن و تجارت با رویکرد ایجاد تحول، بهبود و یکپارچه‌سازی ساختار صنعتی و تجاری کشور و ارتقای رقابت‌پذیری اقتصاد ملی است.

فعالیت در قالب ۶ گروه پژوهشی فعال با حوزه‌های موضوعی تخصصی

رییس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، بیان کرد: فعالیت‌های موسسه در قالب ۶ گروه پژوهشی فعال با حوزه‌های موضوعی مختلف تخصصی انجام می‌شود.

فقیه نصیری گفت: یکپارچه‌سازی سیاست‌ها با هدف افزایش اثربخشی تحقیقات و پژوهش‌های موسسه در راستای حل مسائل و مشکلات اساسی بخش صنعت، معدن و تجارت در دستور کار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خروجی‌های ارسالی از مدیریت یکپارچه‌سازی شامل فعالیت‌های تدوینی و تکمیلی عمدتا در راستای خدمت‌دهی به مقام‌عالی وزارت، معاونین و مدیران وزارتخانه، مجمع تشخیص مصلحت نظام و نهاد ریاست جمهوری است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.