سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
نوید فولادمبارکه برای تامین نیازهای فعالان اقتصادی کشور
29 بهمن 1399 - 11:17
شناسه : 7328
رییس هیات‌مدیره شرکت فولادمبارکه عنوان کرد؛ رییس هیات‌مدیره شرکت فولادمبارکه در پاسخ به این پرسش که چه آینده‌ای برای این شرکت قابل تصور است، گفت: مجموعه فولادمبارکه در هم‌آوردهایی مانند IMI100 ضمن اینکه تلاش کرد تا خود را در معرض یک ارزشیابی مستقل قرار دهد، سعی کرده است در زمینه‌های جدید نیز نام‌آور باشد و نیازمندی‌های کشور را در عرصه محصولات فولادی به ویژه ورق‌های مختلف تامین کند. در این میان صنایع فولادی نیز موفق شده‌اند تا از این نگاه شرکت فولادمبارکه بهره‌مند شوند.
ارسال توسط : منبع : ایراسین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، غلامحسن تقی نتاج رییس هیات مدیره شرکت فولادمبارکه در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌ متافو اظهار داشت: فولادمبارکه توانسته است با دسترسی به جدیدترین دانش‌ها و علی‌رغم همه محدودیت‌ها، نوید تامین نیازهای فعالان اقتصادی را به آن‌ها بدهد؛ به ویژه در بازه زمانی یک‌سال اخیر که علی‌رغم اعمال تحریم‌های ناعادلانه‌ علیه صنعت فولاد و شرکت فولادمبارکه، موفقیت‌های چشمگیری از جمله ثبت رکورد و رشد ۵ درصدی تولید نصیب این شرکت استراتژیک شده است.

وی افزود: در همین راستا در تلاش هستیم تا با دسترسی به دانش‌های نو و دیجیتال‌سازی فرآیندهای تولید فولاد، این تحول اساسی در صنعت و اقتصاد جهانی را پیگیری کنیم تا فولادمبارکه بتواند به عنوان اولین شرکت در این عرصه نقش‌آفرینی کند.

رییس هیات‌مدیره شرکت فولادمبارکه اصفهان گفت: با وجود اینکه فولادمبارکه از نظر شاخص فروش طی سال جاری،  رتبه چهارم را از میان ۱۰۰ شرکت برتر کشورکسب کرد، این نوید را می‌دهیم که طی سال‌های آتی این رتبه ارتقا پیدا کند. در همین شرایط، شرکت فولادمبارکه توانست رتبه اول در بین گروه فلزات اساسی را به خود اختصاص دهد.

تقی نتاج اضافه کرد: ورود به حوزه‌ تولید محصولات جدید و استراتژیک در ابر پروژه نورد گرم ۲، یک رویکرد ریسک‌پذیرانه را می‌طلبد که شرکت فولادمبارکه این رویکرد را دارد، اما باید توجه داشت که اگر این تصمیمات در زمان خود عملیاتی نشود، نمی‌توانیم به موقع از منافع آن‌ بهره‌مند شویم و حتی ممکن است خسارت‌هایی را نیز از نظر اقتصاد ملی بر کشور تحمیل کند.

وی تاکید کرد: فولادمبارکه به سهم خود این اقدامات را انجام داد و صورت جلسات مدیریتی و بررسی‌های بدنه کارشناسی این مجموعه نیز مهر تاییدی بر این مطلب است.

رییس هیات‌مدیره شرکت فولادمبارکه اصفهان اذعان داشت: مدیران این شرکت در تمام سطوح، قابلیت محقق کردن شعار جهش تولید به ویژه در عرضه فولاد را دارا هستند اما متاسفانه برخی ابهام‌هایی که در لایه‌های مختلف سیاست‌گذاری وجود دارد، در حال حاضر به صورت ترمز عمل کرده است. 

تقی نتاج تاکید کرد: تا زمانی که تاییدیه ابتدایی مراجع سیاست‌گذاری و نظارتی را نداشته باشیم، نمی‌توانیم ریسک‌پذیری خود را به صورت کامل اجرایی کنیم و در پی آن، اقدامات بعدی که سرمایه‌گذاری سنگینی را می‌طلبد، عملیاتی سازیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر ظرفیت‌سازی‌هایی که در زنجیره تولید فولاد کشور در حال انجام است، باید اقدامات در این زمینه به صورت هوشمندانه صورت پذیرد. همچنین وزارت صمت نیز به عنوان محور سیاست‌گذاری و نظارت فنی این کار، باید مراقبت کند که ظرفیت‌سازی‌های بیهوده انجام نشود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.