سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
نگاهی به بازار سنگ‌آهن در ۲۰۲۱
18 بهمن 1399 - 8:54
شناسه : 6466
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد؛ جدیدترین گزارش‌های جهانی در خصوص فراوری و مصرف سنگ‌آهن از رشد تقاضا برای این کالا در پایان فصل نخست سال ۲۰۲۱ حکایت دارد. این رشد گرچه موانعی دارد، اما به‌نظر می‌رسد در افق این رشد با مشکلاتی مواجه است. با این حال، کاهش تمایل به عرضه انبوه سنگ‌آهن احتمالا موجب خواهد شد تا قیمت‌ها نه ‌تنها در سطح فعلی باقی بماند که حتی اندکی افزایش را نیز تجربه کند. با اینکه قضاوت کنونی در خصوص کم و کیف تقاضا و قیمت سنگ‌آهن با تردیدهایی روبه‌رو است اما بررسی گزارش S&P درخصوص بازار فولاد و سنگ‌آهن، عبور از سطح قیمت ۱۲۰ دلار را نشان می‌دهد.
ارسال توسط : منبع : دنیای اقتصاد
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، به‌رغم اینکه بخشی از این افزایش قیمت به دلیل ورود واسطه‌هایی است که روی افزایش بهای این ماده ریسک می‌کنند اما اغلب گزارش‌ها از بازگشت مصرف به سطح قبل از پاندمی حکایت دارد و همین عامل موجب خواهد شد تا فضا برای رشد قیمت حتی به ورای قله ۱۷۷ دلاری سابق فراهم شود.

یکی از موضوعاتی که قیمت را تحریک می‌کند، تقاضا برای فولاد و به‌ویژه برای میلگرد در بازار چین است. در عین حال ممنوعیت واردات زغال‌سنگ کک از استرالیا و چین نیز این وضعیت را تشدید کرده است. از آن ‌سو دولت چین در نظر دارد شرایط را مقداری برای توسعه‌دهندگان املاک تغییر دهد. موضوعی که باعث فشار به قیمت سنگ‌آهن و فولاد به سمت پایین خواهد شد.

بررسی‌های موسسات مختلف نشان می‌دهد متاثر از نحوه عمل بازیگران فعال بازار فولاد و سنگ‌آهن به خصوص در برزیل و استرالیا قیمت در محدوده ۱۲۰ دلار نوسان خواهد کرد. این عددی است که تقریبا باید محاسبات را برای خرید و فروش سنگ‌آهن با لحاظ کردن آن محور کار قرار داد.  آنچه مشخص است، ثبات نسبی در بازار سنگ‌آهن و نبود ریسک‌های سنگین در افق کوتاه‌مدت این بازار است. موضوعی که موجب خواهد شد تا روند رشد قیمت احتمالی این ماده به شکلی بسیار نرم ادامه یابد. با اینکه برخی تخفیف‌ها برای فولادسازان مختلف در ماه‌های گذشته لحاظ شده و هزینه تولید آن‌ها را کاهش داده اما تحت‌تاثیر کشف واکسن و صعود دوباره تقاضا در دو صنعت خودرو و مسکن، میل جهانی برای تولید بیشتر فولاد بالا است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.