جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
نگاهی به بازار فلزات در آخرین روزهای ۲۰۲۱
09 دی 1400 - 10:58
شناسه : 22423
تحلیلگر بازار کالا گفت: اگرچه نمی‌توان انتظار هیجان خاصی را در روزهای باقی‌مانده از سال ۲۰۲۱ داشت، اما بی‌شک وضعیت پاندمی کرونا در سال ۲۰۲۲ و سیاست‌های اعلام شده از سوی اقتصادهای بزرگ، تاثیر قابل توجهی بر بازار فلزات خواهد داشت.
ارسال توسط : منبع : کالا خبر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، پرویز امانیان تحلیلگر بازار کالا در خصوص بررسی بازار کامودیتی‌ها طی هفته‌های اخیر، اظهار داشت: بازار فلزات در هفته‌های پایانی ۲۰۲۱ با اخباری همچون نگرانی‌ها از شیوع سویه جدید کرونا، احتمال افزایش سه مرحله‌ای نرخ بهره آمریکا در سال ۲۰۲۲ و برنامه چین برای حمایت از رشد اقتصادی در ماه‌های آتی، سال میلادی جاری را به پایان می‌برد.

وی افزود: هرچند اخبار منفی و نگرانی‌های مربوط به اُمیکرون در روزهای اخیر قدری فروکش کرده، اما همچنان در صدر تحلیل‌های بین‌المللی پیرامون بازار فلزات قرار دارد.

تحلیلگر بازار کالا، گفت: پنجشنبه گذشته، «رویترز» از رشد معاملات آتی روی و آلومینیوم در چین به دلیل نگرانی‌های عرضه خبر داد و اعلام کرد که کاهش نگرانی‌ها در مورد اُمیکرون و داده‌های خوش‌بینانه اقتصادی آمریکا، باعث افزایش قیمت مس شد.

امانیان در بررسی بازار فلز آلومینیوم بیان کرد: در بورس فلزات لندن هم آلومینیوم پنجشنبه به بالاترین سطح دو ماهه خود رسیده، زیرا به گفته کارشناسان افزایش قیمت برق در اروپا، نگرانی‌ها از افزایش هزینه‌های تولید و تعطیلی برخی ظرفیت‌های کارخانه‌های ذوب این فلز را افزایش داده است.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین کارخانه ذوب آلومینیوم اروپا در فرانسه، ۳ درصد از ظرفیت تولید خود را متوقف کرده است و از آنجایی که تولید آلومینیوم به برق زیادی نیاز دارد، خرید برق با قیمت‌های فعلی در اروپا، صرفه تولید را کاهش داده است.

تحلیلگر بازار کالا در خصوص فلز «مس» نیز، اذعان داشت: در زمینه مس هم دو خبر مهم در روزهای اخیر بازار جهانی را تحت تاثیر قرار داد. ابتدا انتخابات ریاست جمهوری شیلی و انتخاب «گابریل بوریک» که با توجه به شعارهای انتخاباتی با توسعه طرح‌های معدنی که محیط زیست را تخریب می‌کنند، مخالفت خواهد کرد. در این صورت احتمال دارد، اجرای برخی پروژه‌های توسعه‌ای در شیلی به تعویق بیفتد و بر عرضه مس بزرگ‌ترین تولیدکننده جهان تاثیر بگذارد.

امانیان در پایان خاطرنشان کرد: در کشور «پرو» هم مدت‌هاست که مردم محلی جاده دسترسی به یکی از معادن بزرگ مس با تولید سالانه ۴۰۰ هزار تن را مسدود کرده‌اند و شرکت چینی بهره‌‌بردار این معدن با مشکل مواجه شده است؛ البته در روزهای اخیر اخباری مبنی بر مذاکرات دولت با جوامع محلی و حصول توافق شنیده شد، اما همچنان وضعیت بهره‌برداری از این معدن هم با ابهام‌هایی مواجه است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.