چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
نگاهی به روند بازار محصولات معدنی طی ۹ ماهه نخست
16 بهمن 1400 - 12:06
شناسه : 24155
براساس گزارش‌های منتشر شده، آمار تولید محصولات منتخب معدنی سال جاری تا پایان آذرماه نشان می‌دهد که بیش از نیمی از محصول منتخب معدنی، با کاهش میزان تولید نسبت به ۹ ماهه نخست سال گذشته مواجه شده‌اند.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، در مجموع ۹ ماهه سال جاری ۴۱۱ هزار و ۲۰۰ تن شمش آلومینیوم با ۲۴.۷ درصد افزایش نسبت به ۳۲۹ هزار و ۷۰۰ تن در مجموع ۹ ماهه نخست سال گذشته، تولید شده و در صدر افزایش تولید محصولات منتخب معدنی قرار گرفت.

طبق این گزارش، کمترین میزان رشد تولید محصولات منتخب معدنی متعلق به کاتد مس است که ۶.۵ درصد رشد تولید داشته‌اند. از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه امسال ۲۲۷ هزار و ۹۰۰ تن کاتد تولید شده که این میزان تولید در مدت مشابه سال گذشته معادل ۲۱۴ هزار و ۱۰۰ تن بوده است.

اوضاع تولید محصولات معدنی خوب نیست

در مقابل اما تولید آلومینا در ۹ ماهه امسال کمترین افت تولید را آلومینا معادل ۰.۱ درصد (یک دهم درصد) نسبت به میزان تولید در مدت مشابه سال گذشته داشته‌اند. از فروردین ماه تا پایان آذرماه کمترین میزان کاهش تولید در این مقایسه آماری مختص آلومینا است که تنها ۲۰۰ تن کم‌تر شده و از ۱۷۵ هزار و ۳۰۰ تن به ۱۷۵ هزار و ۱۰۰ تن رسیده است که ۰.۱ درصد کاهش تولید را نشان می‌دهد.

در مدت ۹ ماهه امسال ۲۱ میلیون و ۲۷۳ هزار تن فولاد خام تولید شده که نسبت به ۲۱ میلیون و ۷۵۴ هزار تن تولید شده در مدت مشابه سال گذشته ۲.۲  درصد کاهش یافته است.

محصولات فولادی نیز در ۹ ماهه امسال با افت ۵.۸ درصدی معادل ۱۸ میلیون و ۸۲۴ هزار و ۲۰۰ تن تولید شده است. در مجموع ۹ ماهه سال گذشته ۱۹ میلیون و ۹۸۷ هزار و ۱۰۰ تن محصولات فولادی تولید شده بود.

پس از محصولات فولادی، سیمان نیز ۹.۱ درصد کاهش تولید را در مدت مذکور سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده و از ۵۳ میلیون و ۵۷۴ هزار و ۹۰۰ تن به ۴۸ میلیون و ۶۹۷ هزار و ۹۰۰ تن رسیده است.

کنسانتره زغال‌سنگ و نیز بیشترین کاهش تولید را داشت و در ۹ ماهه ابتدایی امسال یک میلیون و ۸۱ هزار و ۴۰۰ تن کنسانتره زغال‌سنگ تولید شده که به نسبت یک میلیون و ۲۲۴ هزار و ۳۰۰ تن در مجموع ۹ ماه نخست سال ۱۳۹۹، ۱۱.۷ درصد افت تولید داشت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.