چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
نگاهی به عملکرد تولید جهانی فولادخام در ۲۰۲۱
02 دی 1400 - 10:11
شناسه : 22123
براساس گزارش‌های منتشر شده، انجمن جهانی فولاد اعلام کرد که مجموع تولید جهانی فولاد خام طی 11ماهه نخست سال 2021 میلادی 4.5 درصد افزایش یافت.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، فولادسازان جهان از ابتدای ماه ژانویه تا پایان نوامبر ۲۰۲۱میلادی،یک میلیارد و ۷۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد که حاکی از رشد ۴٫۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. همچنین ۶۴ کشور فولادساز جهان طی ماه نوامبر ۲۰۲۱ میلادی، ۱۴۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت ۹٫۹ درصدی را نشان می‌دهد. علاوه بر این طی ۱۱ ماهه نخست سال جاری میلادی، ایران در مجموع ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردکه نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی، ۳٫۴ درصد کاهش یافته است. تولید فولاد خام ایران در ماه نوامبر سال جاری میلادی نیز با ۵٫۲ درصدکاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی به دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسید.

ازابتدای ماه ژانویه تا پایان نوامبر ۲۰۲۱ میلادی، چین با تولید ۹۴۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تن( افت۲٫۶درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی) بیشترین میزان تولید فولاد خام جهان را به خود اختصاص داد. پس از آن، هند با تولید ۱۰۷میلیون و ۳۰۰ هزار تن فولاد خام، ژاپن با ۸۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تن، امریکا با ۷۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تن و روسیه با ۶۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تن بیشترین میزان تولید این محصول را در ۱۱ ماهه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی را به ثبت رسانده و در رتبه‌های دوم تا پنجم جای گرفتند.

همچنین کره جنوبی باتولید ۶۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد خام، آلمان با تولید ۳۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تن، ترکیه با تولید ۳۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تن، برزیل با تولید ۳۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن و ایران با تولید ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن در رتبه‌های ششم تا دهم جهان ایستادند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.