سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
نگاهی به عملکرد تولید ۱۰ کشور فولادساز دنیا
15 شهریور 1400 - 13:16
شناسه : 17301
انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد تولید فولاد ایران طی هفت ماهه نخست سال 2021 حدود با رشد 10 درصدی به 17.8 میلیون تن رسیده است، همچنین ایران در تیرماه 72.2 درصد تولید فولاد غرب آسیا را به خود اختصاص داد.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری فارس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، تولید فولاد ایران در ماه جولای ۲۰۲۱ ، نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ با افزایش ۹ درصدی به ۲٫۶ میلیون تن رسیده است. همچنین تولید فولاد کشور در هفت ماهه نخست سال جاری میلادی به ۱۷٫۸ میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ افزایش ۹٫۹ درصدی را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش، ایران در ماه فوریه ۲۰۲۱ مصادف با بهمن ماه ۱۳۹۹، در میان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان در جایگاه دهم قرار گرفت که از آن ماه تاکنون همین جایگاه را حفظ کرده است. در این راستا چین با تولید ۸۶٫۸ میلیون تن، هند با ۹٫۸ میلیون تن و ژاپن با هشت میلیون تن در رتبه‌های نخست تا سوم تولید فولاد در جهان قرار دارند. البته تولید چین نسبت به ماه جولای سال گذشته ۸٫۴ درصد کاهش یافته است.

پس از این کشورها، آمریکا با تولید ۷٫۵ میلیون تن، روسیه با ۶٫۷ میلیون تن، کره جنوبی با ۶٫۱ میلیون تن، آلمان سه میلیون تن، ترکیه با ۳٫۲ میلیون تن، برزیل با سه میلیون تن و ایران با ۲٫۶ میلیون تن، جایگاه‌های چهارم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.

با شروع همه‌گیری ویروس کرونا در جهان از ماه دسامبر سال ۲۰۱۹، صنایع، کارخانه‌ها و تقریبا تمامی کشورها در تعطیلی فرو رفتند و خسارات اقتصادی بی‌شماری در جهان به بار آورد، اما خوشبختانه بعد از یکسال برخی کشورها در حال بازیابی نسبی خود هستند.

ایران بیش از ۷۲ درصد فولاد غرب آسیا را تولید می‌کند

همچنین تولید فولاد در غرب آسیا با افزایش ۹٫۲ درصدی به ۳٫۶ میلیون تن رسیده است که با توجه به تولید ۲٫۶ میلیون تنی کشور در این ماه، ۷۲٫۲ درصد تولید فولاد غرب آسیا در اختیار ایران است.

بر اساس این گزارش، تولیدی فولاد آمریکا نسبت به ماه جولای سال گذشته میلادی ۳۷٫۹ درصد افزایش یافته که بیشترین افزایش در میان ۱۰ کشور نخست تولیدکننده فولاد در این ماه است که پس از آن تولید فولاد ژاپن و آلمان نسبت به ماه جولای سال گذشته میلادی به ترتیب ۳۲٫۵ و ۲۴٫۷ درصد افزایش داشته و در جایگاه دوم و سوم افزایش تولید قرار گرفتند. همچنین در این ماه، تمامی ۱۰ کشور نخست تولیدکننده فولاد جهان به جز چین نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ افزایش تولید داشتند. تولید فولاد چین نسبت به جولای سال گذشته ۸٫۴ درصد کاهش یافت.

برزیل با ۱۴٫۵ درصد، روسیه با ۱۳٫۴ درصد، هند با ۱۳٫۳ درصد، کره جنوبی با ۱۰٫۸ درصد، ایران با ۹ درصد و ترکیه ۲٫۵ درصد و چین با منفی ۸٫۴ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. از زمان شیوع کرونا در جهان، علی‌رغم اینکه در دوره‌ای رشد تولید سایر کشورها منفی شد، رشد تولید فولاد ایران مثبت باقی ماند.

ایران در ماه فوریه ۲۰۲۱ با ثبت رشد ۱۱٫۵ درصدی تولید، بیشترین رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته در میان ۱۰ کشور نخست تولیدکننده فولاد به خود اختصاص داد. همچنین در ماه فوریه ۲۰۲۰ نیز بیشترین افزایش تولید را در میان تولیدکنندگان فولاد جهان داشت.

افزایش ۳٫۳ درصدی تولید فولاد در جهان

بر اساس این گزارش، تولید فولاد جهان در ماه جولای ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳٫۳ درصد افزایش یافته است و به ۱۶۱٫۷ میلیون تن رسید. همچنین تولید فولاد در کشورهای اتحادیه اروپا در ماه جولای با افزایش ۳۰٫۳ درصدی به ۱۳ میلیون تن رسیده است. کشورهای آسیا و اقیانوسیه در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ یعنی تیر ماه امسال ۱۱۶٫۴ میلیون تن فولاد تولید کردند که با افت ۲٫۵ درصدی مواجه شدند.

همچنین تولید فولاد کشورهای آمریکای شمالی نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد افزایش یافته و به ۱۰٫۲ میلیون تن رسیده است. همچنین تولید فولاد کشورهای مستقل مشترک المنافع در این بازه زمانی با ۱۱٫۲ درصد افزایش به ۹٫۲ میلیون تن رسید. کشورهای آمریکای جنوبی نیز با ۱۹٫۶ درصد بیشتر تولید فولاد در ماه جولای، ۳٫۸ میلیون تن تولید داشته‌اند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.