سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
نگاهی به عملکرد صادرات بزرگان صنعت فولاد کشور
24 مهر 1400 - 10:10
شناسه : 19096
براساس گزارش‌های منتشر شده، شرکت‌های بزرگ فولادی کشور موفق شدند با صادرات سه میلیون و ۸۱۱ هزار و ۶۱۷ تن فولاد از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه، رشدی ۴۸ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ثبت برسانند.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بررسی عملکرد شرکت‌های فولادمبارکه و ذوب‌آهن اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد اکسین، فولاد هرمزگان، فولاد آلیاژی ایران، فولاد آذربایجان، فولاد خراسان، فولاد کاوه جنوب، صبافولاد، فولاد بناب، جهان فولاد سیرجان، سنگ‌آهن چادرملو و فولاد کویر در ۶ ماهه نخست امسال، موید این آمارهاست که با صادرات انواع محصول فولادی از جمله بلوم، بیلت، اسلب، انواع مقاطع آلیاژی- مهندسی، میلگرد، آهن‌اسفنجی و بریکت گرم این موفقیت حاصل شده است.

همچنین بهترین عملکرد در بین واحدهای یاد شده متعلق به فولاد خوزستان با صادرات ۹۰۳ هزار و ۷۵۷ تن اسلب، بلوم و بیلت با رشد ۳۴ درصدی بود و پس از آن فولادمبارکه با ۶۲۰ هزار و ۲۲۸ تن و ذوب‌آهن اصفهان با ۶۰۵ هزار و ۶۰۷ تن محصول فولادی در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند. لذا در این مدت بیشترین رشد صادرات محصولات فولادی به اسلب فولاد خوزستان با ۱۶۷ درصد رسید و پس از آن بیلت فولاد خراسان با ثبت رشد ۱۶۴ درصدی و مجموع تولیدات فولادمبارکه با رشد ۱۱۸ درصدی در هم‌سنجی با سال گذشته، بهترین عملکرد را داشتند.

گفتنی است، جمع صادرات شرکت‌های یاد شده در شهریورماه امسال نیز ۴۳۸ هزار و ۱۶۴ تن بود که در مقایسه با شهریورماه سال ۱۳۹۹ افت ۱۲ درصدی داشته است.

ایران دارای ۶۸ نوع از انواع مختلف مواد معدنی است که ذخایر اثبات شده سنگ‌آهن ایران به مقدار ۲.۷ میلیارد تن (۰٫۸ درصد کل ذخایر جهان) و ذخایر سنگ معدن مس به مقدار ۲.۶ میلیارد تن (۰٫۴ درصد از ذخایر جهانی) می‌رسد. ایران همچنین دارای ۱۱ میلیون تن فلز روی (۴ درصد از ذخایر جهانی) است.

کل ذخایر اثبات شده معادن ایران در حدود ۶۰ میلیارد تن برآورد شده که با اجرای اولویت نخست اکتشافی کشور در گستره‌­ای به مساحت ۵۰۰ هزار کیلومتر مربع، انتظار می‌رود به بیش از ۱۰۰ میلیارد تن برسد. از این رو بخش معدن و صنایع معدنی یکی از حوزه­‌های مهم و اثرگذار در تولید و تجارت کشور به شمار می‌آید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.