سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
نگاهی به ۳ عامل مهم جذب سرمایه‌گذار در منطقه ویژه
14 شهریور 1400 - 11:42
شناسه : 17201
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس عنوان کرد؛ مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس گفت: کاهش بروکراسی اداری، تسهیل فرایند صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری و اعطای تسهیلات بانکی 3 عامل مهم برای جذب سرمایه‎‌گذاری در منطقه است.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی منطقه ویژه خلیج‌فارس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات،حسن خلج طهرانی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس در رابطه با چگونگی جذب سرمایه‌گذار برای پروژه‎‌های موجود در این منطقه، اظهار داشت: جذب سرمایه‌گذاری تابع عوامل متعددی از جمله بهبود زیرساخت‌ها تسهیل فضای کسب و کار و کاهش بروکراسی اداری و اعطای تسهیلات بانکی به بخش تولید است. بهبودهای صورت گرفته در بخش زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس در حوزه آب، گاز، برق و فراهم نمودن زمین‎‌های مورد نیاز سرمایه‌گذاران یکی از عوامل ترغیب برای جذب به سرمایه‌گذاری در این منطقه به شمار می‌آیند.

وی افزود: افزایش نقدینگی در کشور و هدایت بخشی از نقدینگی به بخش تولید، پایین بودن هزینه‎‌های نیروی انسانی و افزایش نرخ ارز از طریق افزایش درآمدهای صادراتی تقاضای سرمایه‌گذاری را افزایش داده و منجر به جذب ۳ برابری سرمایه‎‌گذاری در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال‌های گذشته می‌شود، به طوری که طی سال گذشته ۹ قرارداد سرمایه‎‌گذاری منعقد و در سه ماهه نخست سال جاری ۸ قرارداد دیگر نیز منعقد شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس در خصوص میزان جذب سرمایه طی مدت ۱۶ ماه گذشته، گفت: سرمایه‎‌گذاری صورت گرفته در سال ۱۳۹۹ طبق اظهار نظر سرمایه‎‌گذاران، در صورت اجرای کامل طرح‎‌ها به میزان ۶ هزار و ۱۰۰ میلیون دلار با ظرفیت اشتغال‎‌زایی حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر بوده است.

خلج طهرانی بیان کرد: کاهش بروکراسی اداری، تسهیل فرایند صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری و اعطای تسهیلات بانکی را از عوامل جذب سرمایه‌گذاری در منطقه است و پیش‌‎بینی می‌شود که حجم سرمایه‌گذاری در سال جاری افزایش خواهد یافت.

وی در پایان با بیان اینکه افزایش سرمایه‌گذاری‎‌های صورت گرفته دارای پیامدهای مثبت اقتصادی و اجتماعی بر سطح رفاه و اشتغال منطقه بوده است، خاطرنشان کرد: بیکاری و اشتغال نداشتن در یک منطقه می‌تواند منجر به اختلالت رفتاری و بروز تنش‌های اجتماعی و سیاسی شود که با افزایش اشتغال از طریق رشد درآمد و کاهش فقر می‌تواند از بروز این مساله جلوگیری کرد. لذا توسعه فعالیت‌های صنعتی در منطقه باعث افزایش اشتغال بومیان شده و از طرفی منجر به اشتغال‌زایی برای بخشی از نیروی کار غیرماهر نیز خواهد شد. در همین راستا انتقال تکنولوژی، دانش فنی از دیگر پیامدهای مثبت سرمایه‎‌گذاری در منطقه بوده که نهایتا منجر به درآمدزایی می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.