چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
نگاهی به ۳ چالش بزرگ صنعت فولاد
24 آذر 1400 - 12:26
شناسه : 21845
مدیرعامل فولاد خوزستان در سمپوزیوم فولاد ۱۴۰۰، تامین مواد اولیه، ضعف در حوزه اکتشاف و پایداری انرژی را سه چالش‌ مهم صنعت فولاد کشور دانست.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد خوزستان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان در نشست تخصصی سمپوزیوم فولاد که با حضور عباس نجفی‌زاده رییس انجمن فولاد ایران و جمعی از مدیران فولادی همراه بود، اظهار داشت: با توجه به افق ۱۴۰۴ تامین مواد اولیه، معدن و کنسانتره نیازمند ۱۷۰ میلیون تن سنگ‌آهن است، با توجه به این آمار نزدیک به ۵۰ میلیون تن کمبود سنگ‌آهن در کشور داریم. از سوی دیگر ضعف در حوزه اکتشاف از دیگر چالش‌های موجود در این بخش است. همچنین مصرف آب و انرژی (گاز و برق) چالشی دیگر در این حوزه محسوب می‌شود. در سنوات گذشته چالش برق تنها در فصل زمستان بود، اما امسال در تابستان با این مشکل مواجه بودیم و به مراتب در سال‌های آینده شرایط سخت‌تر است.

وی افزود: در صنعت فولاد میزان مصرف آب حدود ۰٫۲ درصد است و به واسطه گسل‌های ایجاد شده در صنعت آدرس‌های اشتباهی در خصوص مصرف آب داده می‌شود. ۷۰ درصد فولاد به روش کوره بلند و ۳۰ درصد به روش قوس الکتریکی است. زمانی گاز یک مزیت رقابتی در کشور بود. امیدوارم در طرح‌های توسعه‌ای که دولت در نظر می‌گیرد موضوع تامین گاز را به یک چالش در نظر بگیرد؛ چراکه اکنون گاز دیگر یک مزیت رقابتی در کشور نیست.

مدیرعامل فولاد خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: شرایط پساکرونایی کالاهای صنعتی، شرایط مناسبی در بازارهای بین‌المللی دارند و تقاضا در این بخش افزایش یافته است. امیدوارم دولت بر اساس المان‌های بودجه سال آینده، مراقب باشد تا صنعت فولاد به شرایطی همچون صنعت خودرو مبتلا نشود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.