دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
نیاز خطوط نورد شرکت‌های فولادسازی کشور تامین شد
27 اسفند 1397 - 9:17
شناسه : 657
انواع غلطک‌های نورد ورق فولاد که موردنیاز خطوط نورد شرکت‌های فولادسازی است، برای نخستین بار توسط یک شرکت دانش‌بنیان تامین شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از ایرنا، عضو هیات مدیره شرکت تولیدی چدن‌سازان درباره تولید این غلطک‌ها گفت: تولید انواع غلطک‌های نورد ورق فولاد برای نخستین بار در کشور و برای مصارف شرکت‌های بزرگ فولادسازی انجام می‌شود.
«میر محمد صادقی» با اشاره به اینکه به جز ایران، تنها کشورهای کره جنوبی و ژاپن در آسیا تولیدکننده این غلطک‌ها هستند، گفت: ما غیر از این دو کشور با اروپایی‌ها برای تولید غلطک‌های نورد ورق فولاد به رقابت می‌پردازیم.
وی افزود: غلطک‌های خطوط نورد شرکت‌های بزرگی مانند فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان، گروه ملی فولاد ایران و دهها کارخانه نورد دیگر را این شرکت دانش‌بنیان تامین می‌کنند.
صادقی با یادآوری اینکه این شرکت جزو نخستین‌های تولید غلطک نورد ورق فولاد در کشور بوده است، گفت: تولید این محصول دانش‌بنیان، سالانه ۴۰ تا ۵۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور به همراه دارد.
عضو هیات مدیره شرکت تولیدی چدن سازان درباره افزایش میزان اشتغالزایی با تولید این محصول دانش‌بنیان گفت: اکنون ۲۵۰ نفر به طور مستقیم و در حدود ۵۰۰ نفر هم به صورت غیر مستقیم در بخش خدمات ماشین کاری و غلطک با این شرکت همکاری می‌کنند.
وی ادامه داد: همچنین با توجه به تولید محصول دانش‌بنیان توانستیم در زمره تولیدکنندگان در بورس فعال شویم و این امر در افزایش سهم سهام ما در بورس تاثیرگذار باشد.
صادقی همچنین درباره دریافت حمایت از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: در حال اقداماتی در جهت رفع موانع برای دریافت حمایت از جمله معافیت‌های مالیاتی و تسهیلات از معاونت علمی هستیم. 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.