چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
نیاز سالانه ۶۰ هزار تنی کشور به سیلیکون
21 خرداد 1401 - 16:51
شناسه : 28820
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سالانه ۶۰ هزار تن سیلیکون در کشور مورد نیاز است که با راه‌اندازی شهرک سیلیکون‌متال بروجرد ۵۰ درصد نیاز کشور مرتفع می‌شود.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمدجواد حاجی حسینی روز شنبه ۲۱ خرداد ماه، در جلسه با مدیران شهرک سیلیکون‌متال بروجرد، اظهار داشت: تاکنون یک هزار میلیارد تومان سرمایه در شهرک سیلیکون‌متال بروجرد سرمایه‌گذاری شده است و نیاز کشور ۶۰ هزار تن سیلیکون تخمین زده شده که با راه‌اندازی این شرکت، ۳۳ هزار تن یعنی نیمی از نیاز کشور تامین خواهد شد.

وی افزود: ایجاد اشتغال در شرکت سیلیکون ارزشمند و سرمایه‌گذاری در این بخش قابل تقدیر بوده و از سرمایه‌گذاری در این بخش حمایت می‌کنیم؛ این امر از مصوبات سفر رییس‌جمهور است که برای راه‌اندازی آن تلاش خواهیم کرد. برای ادامه کار پروژه شهرک سیلیکون‌متال بروجرد ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک ملت اختصاص داده شده است.

طرح شرکت سیلیکون‌متال بروجرد در زمینه تولید این محصول با ظرفیت ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن در سال واقع در شهرستان بروجرد و زمینی به مساحت ۲۰ هکتار با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد به همراه تکنولوژی آلمانی متعلق به شرکت دیماگ آلمان-سوژو چین و شرکت‌های ایرانی در حال فعالیت بوده و با تکمیل و راه‌اندازی طرح، زمینه اشتغال ۲۵۰ نفر فراهم خواهد شد.

حجم سرمایه‌گذاری طرح ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال است و محصولات این طرح، کاربرد زیادی در صنایع متالوژی و الکترونیک دارد ولی در این مقطع گرید تولیدی، جهت اکسیژن‌زدایی در واحدهای تولید آلومینیوم به کار می‌رود و با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در آینده، قابلیت تبدیل به شرکت شهرک صنعتی سیلیکون و نانوفناوری را دارد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.