سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
نیاز صنعت نفت و گاز به ۱۶۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری
11 آبان 1400 - 11:51
شناسه : 19961
وزیر نفت ضمن اشاره به نیاز سرمایه‌گذاری ۱۶۰ میلیارد دلاری در پروژه‌های صنایع نفت و گاز کشور گفت: توجه به آمایش سرزمین در این سرمایه‌گذاری‌ها ضروری است.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، جواد اوجی وزیر نفت در نشستی که به‌منظور هماهنگی لایحه بودجه ۱۴۰۱ تشکیل شد، اظهار داشت: متاسفانه طی سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری لازم در صنعت نفت و گاز انجام نشده است و حال آنکه برای پاسخ به نیاز کشور۱۶۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این حوزه نیاز داریم.

وی با بیان اینکه اگر برای توسعه هزینه نشود در آینده به واردکننده این محصولات تبدیل می‌شویم، افزود: در سرمایه‌گذاری‌ها باید به آمایش سرزمین توجه بیشتری کرد، زیرا طرح‌هایی که توجیه اقتصادی ندارند دامن دولت و مجلس شورای اسلامی و در کل اقتصاد کشور را خواهد گرفت.

تمرکز دولت بر روی حل مشکل واکسن است

مسعود میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه نیز در این نشست، گفت: بعد از آغاز فعالیت دولت سیزدهم بیشتر تمرکز مسئولان بر روی حل مشکل تامین واکسن بود. لذا دولت در هر کار متمرکز شود کارها به‌خوبی جلو می‌رود و حالا اولویت نخست کشور رشد اقتصادی است، البته منابع باید به سمت طرح‌هایی در کشور برود که رشد اقتصادی به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به درخواست مقام‌های استانی برای تأمین منابع طرح‌های زیرساختی، ادامه داد: در سفرهای استانی دولت، مقام‌های دولتی به‌دنبال منابعی برای هزینه هستند، اما این رویکرد باید به حرکت در مسیر ایجاد درآمد در استان‌ها تغییر کند.

رییس سازمان برنامه و بودجه در پایان خاطرنشان کرد: وزارتخانه‌های مختلف باید طرح‌های اولویت‌داری را که در رشد اقتصادی موثر است معرفی کنند و البته پس از تخصیص منابع، این طرح‌ها دائم رصد می‌شوند تا کار به نتیجه برسد و رشد اقتصادی محقق شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.