چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
نیمی از طلای کشور در آغوش سیستان و بلوچستان
02 تیر 1400 - 10:25
شناسه : 14165
استاندار سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛ استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در این استان سه معدن طلا وجود دارد که یکی از آن‌ها معدن سه هزار میلیاردی در خارستان است. اما از آنجایی که براساس مطالعات انجام شده بخش عظیمی از طلای سیستان و بلوچستان در تفتان واقع شده است، مقرر شد یک شهرک تخصصی طلا در منطقه نوک‌آباد این شهرستان راه‌اندازی ‌شود.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست استانی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، اظهار داشت: نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید سیستان و بلوچستان به صورت منظم برگزار می‌شود و طی یک سال گذشته موفق به برگزاری ۹۹ نشست شده‌ایم که در پی آن ۴۷ مجموعه تعطیل و یا نیمه‌فعال را به چرخه تولید بازگرداندیم که موجب ایجاد اشتغال برای ۳۳۰ نفر شده است.

وی افزود: تاکنون از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تسهیلات زیر ۱۰ درصد به ۲۳۱۰ واحد و صنایع کوچک در این استان پرداخت شده است که در پی آن برای حدود ۶ هزار و ۸۶۶ نفر اشتغال فراهم شد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از کل واحدهای تولیدی استان تنها ۲۰ واحد آن طی یک دهه گذشته با مشکلاتی مواجه هستند که امیدواریم بتوانیم گره این مشکلات را باز کنیم.

موهبتی بیان کرد: در این استان سه معدن طلا وجود دارد که یکی از آن‌ها معدن سه هزار میلیاردی در خارستان است. اما از آنجایی که براساس مطالعات انجام شده بخش عظیمی از طلای سیستان و بلوچستان در تفتان واقع شده است، مقرر شد یک شهرک تخصصی طلا در منطقه نوک‌آباد این شهرستان راه‌اندازی ‌شود.

وی ادامه داد: وجود ۳ آتشفشان در این استان که ۲ مورد در ایران و یک مورد پاکستان است. موجب شد اطراف‌ آن‌ها بستر مناسبی برای کانی‌های فلزی به خصوص طلا به وجود آید. لذا سازمان صنعت، معدن و تجارت توانست برای استخراج از آن مطالعات خوبی انجام دهد.

استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در این استان علاوه بر معادن طلا، چند معدن مس فعال و در دست اجرا نیز وجود دارد که طی سال جاری کلنگ‌زنی آن‌ها انجام خواهد شد.

موهبتی در پایان خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین معادن مس سیستان و بلوچستان که در شمال استان واقع شده است که مطالعات آن نهایی، پروانه بهره‌برداری صادر و هم‌اکنون در مرحله مزایده قرار دارد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.