سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
هرمزگان در مسیر تبدیل به قطب اول فولاد کشور
07 تیر 1401 - 16:16
شناسه : 29615
استاندار هرمزگان گفت: استان هرمزگان قطب سوم فولاد کشور است و بر اساس برنامه‌هایی که وجود دارد، تا کم‌تر از پنج سال آینده به قطب اول تبدیل خواهد شد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، روز دوشنبه در حاشیه بهره‌برداری از کارخانه لوله‌های دقیق آسیاکران هرمزگان با تاکید به توسعه خوشه‌های صنعتی، اظهار داشت: توسعه شاخه صنعتی صنعت فولاد به طور قطع یکی از برنامه‌‍‌های اساسی است که می‌توان میزان اشتغال‌زایی بالایی در زنجیره پایین‌دستی فولاد و خوشه‌های مرتبط داشت.

وی در خصوص شرکت لوله‌های دقیق آسیاکران، افزود: تولید لوله‌های دقیق توسط این کارخانه نه تنها به عنوان یکی از خوشه‌های انتهایی فولاد محسوب می‌شود، بلکه می‌توان آن را حلقه بالادستی دیگر صنایع برشمرد. محصول تولیدی این کارخانه، یکی از مواد اولیه برای صنعت نفت و گاز، خودرو و دیگر صنایع کارخانه‌ای کشور است و از این بابت هم می‌تواند زنجیره‌های پسین و پیشین خود را فعال کند.

دوستی با اشاره به پیگیری طرح توسعه این شرکت و تولیدات جدید، گفت: در بازدیدی که از کارخانه آسیاکران انجام شد، مجموعه‌ای از فعالیت‌ها اعم از کارهای حرارتی، شیمیایی و مکانیکی درحال انجام است.

در حاشیه راه‌اندازی این کارخانه، خلیل قاسمی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز بیان کرد: این شرکت با سرمایه‌گذاری افزون بر ۶۰۷ میلیارد ریال زمینه اشتغال ۵۲ نفر به صورت مستقیم در بندرعباس را فراهم کرده است. شرکت آسیاکران تولیدکننده لوله بدون درز دقیق ساده کربنی و کم‌آلیاژی است که ظرفیت تولید آن چهار هزار و ۵۰۰ تن در سال است.

شایان ذکر است که این کارخانه در زمینی به مساحت ۲۲ هزار و ۴۵۱ مترمربع و زیربنای چهار هزار و ۹۹۸ مترمربع در شهرک صنعتی خلیج‌فارس مستقر است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.