پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
هزینه‌های بالایی تحریم به مبارکه صدمه‌ای وارد نمی‌کند
30 دی 1399 - 9:47
شناسه : 5268
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اعتقاد بر اینکه موضوع تحریم‌ها از مسیر دیپلماسی سیاسی باید حل شود، گفت: فولاد مبارکه اصفهان اکنون به مرحله بلوغ رسیده و تصور نمی‌کنم هزینه بالایی ناشی از تحریم های جدید به این صنعت وارد شود.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن، حسن قاضی عسگر در خصوص تحریم های جدید آمریکا علیه فولاد کشور، اظهار کرد: باید توجه داشت که تحریم‌ها موضوع جدیدی نیست و سال هاست که بخش های مختلف کشور درگیر تحریم است و خوشبختانه راه های عبور از این محدودیت را یاد گرفته ایم.
وی با تاکید بر اینکه نفس تحریم‌ها برای کشور مناسب نیست و باید از نظر دیپلماسی به گونه ای فعال شویم که تحریم‌ها به حداقل برسد، گفت: دلیل اصلی این تحریم ها به هیات حاکمه آمریکا از جمله ترامپ و پمپئو بازمی‌گردد که متاسفانه افرادی غیرمنطقی هستند، اما امیدواریم دولت جدید آمریکا این روال را تغییر دهد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه البته وجود تحریم‌ها در کشور فرصتی برای صنایع مختلف است، تصریح کرد: تحریم‌ها باعث شده برخی نوآوری‌ها و توانمندی‌های موجود در استان و کشور به منصه ظهور برسد و به نوعی پتانسیل های کشور از حالت بالقوه به حالت بافعل در آید.
وی تصریح کرد: در عین حال که از این وضعیت استقبال می کنیم اما به لحاظ دیپلماتیک در جهت کاهش هزینه‌های اجرایی تحریم ها باید حرکت کرده و زیان ناشی از این محدودیت ها را به حداقل برسانیم.
قاضی عسگر، به آسیب این تحریم‌ها به صنعت فولاد کشور اشاره کرد و افزود: فولاد مبارکه اصفهان به مرحله بلوغ رسیده و تصور نمی کنم هزینه بالایی ناشی از تحریم ها به این صنعت وارد شود، اما کشورهای دیگری حضور دارند که بدون توجه به تحریم‌های آمریکا و در ارتباط با ایران، از فولادسازان کشور همچون فولاد مبارکه خرید کرده و نیاز خود را تامین می‌کنند.
وی به گذشته ای که تحریم ها در کشور بسیار کمتر بود، اشاره کرد و گفت: در آن زمان برای انجام هر کاری از دلارهای نفتی استفاده می کردیم که این سیاست غلطی بود، اما بعد از تحریم ها صنعتگران، نوآوران و شرکت های دانش بنیان بسیاری از نیازهای داخل را تامین کرده‌اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه از تحریم ها استقبال نمی کنیم و این فضا باید به صورت دیپلماتیک و حرکت های سریع بین المللی به حداقل برسد، تصریح کرد: خوشبختانه تحریم ها موجب جلوگیری از خروج ارز و همچنین واردات به کشور و از همه مهمتر خودکفایی شده است.
وی به تاثیر این تحریم‌ها بر صادرات فولادسازان از جمله فولاد مبارکه اشاره کرد و گفت: طی چند سال گذشته و به خصوص با تشدید تحریم‌ها از سوی ترامپ، نیازهای کشور اگرچه با سختی، اما مرتفع شد و معتقدم با تغییر دولت آمریکا شرایط بهتر خواهد شد، اما معتقدم موضوع تحریم ها از مسیر دیپلماسی سیاسی باید حل شود.
قاضی عسگر تاکید کرد: در حال حاضر محصولات فولادی به صورت کامل در کشور مصرف و بخش اندکی از آن صادر می شود که در کشورهای اطراف قابل فروش است و می تواند سبب ارزآوری برای فولاد مبارکه و کشور شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.