سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
هماهنگی دستگاه های متولی برای رفع مشکلات طرح‌های مجتمع مس سونگون
30 آذر 1399 - 4:21
شناسه : 3503
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت توجه به طرح های توسعه ای مجتمع مس سونگون از برنامه ریزی و هماهنگی دستگاه های متولی در جهت رفع موانع و مشکلات پیرامون این حوزه مهم معدنی خبر داد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن، در این نشست مشترک که با حضور مدیران سازمان صمت استان، مجتمع مس سونگون و شرکت ملی صنایع مس ایران با هدف رفع مشکلات طرح های توسعه ای مجتمع مس سونگون برگزار شد، حبیب امین زاده گفت : از طریق تعامل سازنده با سایر دستگاه های متولی اعم از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و محیط زیست استان در چارچوب دستورالعمل های قانونی ، مسائل مجتمع مس سونگون بویژه طرح های توسعه ای بررسی و تصمیم های لازم اتخاذ می شود .
وی بر نقش محوری توسعه معادن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی در سال جهش تولید تأکید کرد و افزود : به زودی شاهد افزایش اکتشافات مس در این منطقه خواهیم بود .
رئیس سازمان صمت استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه راه اندازی واحدهای جدید وابسته به مس سونگون در منطقه منجر به ایجاد اشتغال حدود یکهزار نفری خواهد شد ، بیان کرد : دستیابی به توسعه و ایجاد اشتغال پایدار از محوری ترین نتایج تحقق طرح های توسعه ای مجتمع مس سونگون می باشد .
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان نیز در این جلسه گفت : به استناد رأی شورای عالی معادن استان و هماهنگی با دستگاه قضایی در خصوص رفع توقف فعالیت های معدنی شرکت مس اقدامات لازم انجام خواهد شد .
وی از پیگیری موضوعات مرتبط با محل سنگ شکن فاز های ۳ و ۴، فاز ۳ تغلیظ کنسانتره مس و همچنین اکتشافات یال شرقی معدن مس سونگون خبر داد و افزود : فاز سه کارخانه کنسانتره مس سونگون تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف می شود .
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان ادامه داد : تاکنون برای بهره برداری از آن پنج میلیون مترمکعب خاک برداری و ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.
وی با بیان اینکه به زودی مس مزرعه اهر نیز سامان دهی و تجهیز کارگاهی می شود ، ادامه داد : چهار کارخانه ذوب و پالایش به ظرفیت ۱۰۰ هزار تن، کارخانه اسید سولفوریک ، کارخانه اکسیژن و پالایشگاه تولید کاتد نیز در جوار مس سونگون ساخته می شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.