سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
همدلی، رمز توسعه کشور
11 تیر 1401 - 19:00
شناسه : 29776
مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز به مناسبت روز صنعت و معدن گفت: به عنوان کارگزاران اقتصاد کشور لازم است با اسم رمز همدلی، دستان پر توان‌ خود را با یکدیگر بفشاریم تا با همکاری، همراهی، مشورت و اتحاد بخش‌های دولتی و خصوصی، به اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله و برنامه‌های توسعه، جامه عمل بپوشانیم.
ارسال توسط : منبع : روابط‌عمومی فولاد غدیر نی‌ریز
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، متن پیام محسن مصطفی‌پور مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز، به مناسبت روز ملی صنعت و معدن را در ادامه می‌خوانید:

جهان امروز دیگر جهان بالیدن به داشتن منابع و بهره‌مندی دل‌خوشانه به درآمدهای شکننده در بازار گسترده و رقبای بسیار نیست. تمایز پیشرفتگی و عقب‌ماندگی کشورها در عصر حاضر، میزان بهره‌گیری از تکنولوژی‌های مدرن و افزایش بهره‌وری و همچنین استفاده از دانش متکی به عناصر بومی و داخلی است. کشور ایران با داشتن منابع غنی معدنی و دستیابی متخصصان داخلی به دانش روز جهان، در مقابله با تحریم‌های فزاینده برخی کشورهای جهان، توانسته‌ به توانایی ساخت و بومی‌سازی بسیاری از صنایع دست یابد.

توجه به منویات رهبری و نصب‌العین قرار دادن در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید و رفع موانع، می‌تواند باعث رشد هرچه بیشتر توان تولید کشور، تقویت اقتصاد و افزایش قدرت کشور‌ در موازنه‌های بین‌المللی شود.

بر هیچ‌کس پوشیده نیست با رشد تکنولوژی‌های جانشین، دیگر منابع نفت و انرژی تعیین‌کننده جایگاه یک کشور در معادلات جهانی نیست، بلکه استفاده صحیح و بهینه و تکمیل زنجیره ارزش منابع خام معدنی است که می‌تواند نمایانگر وزن و جایگاه یک کشور در اقتصاد صنعتی جهان باشد. به عنوان کارگزاران اقتصاد کشور لازم است با اسم رمز همدلی، دستان پر توان‌ خود را با یکدیگر بفشاریم تا با همکاری، همراهی، مشورت و اتحاد بخش‌های دولتی و خصوصی به اهداف سند چشم‌انداز ۲۰ ساله و برنامه‌های توسعه، جامه عمل بپوشانیم.

بی‌تردید در صورت توجه به اهداف نام‌گذاری این روز و توجه هوشمندانه به مهم‌ترین موتور محرکه اقتصاد یعنی بخش صنعت و معدن، شاهد اقدامات موثرتری در اشتغال پایدار، افزایش تولید ناخالص ملی و درآمد سرانه خواهیم بود. با وجود همه فشارهای ناجوانمردانه قدرت‌های جهانی و تحریم‌های ظالمانه، تولید محصولات با ارزش، به ویژه فولاد در سالی‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است و امیدواریم با توسعه و رشد صنایع بالادستی و پایین‌دستی شاهد تحولی فراتر از این باشیم.

شایسته است در روز صنعت و معدن تا تلاش‌ها و زحمات معدن‌کاران و صنعتگران پر تلاش مخصوصا همکاران کوشش‌گر و ساعی در مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز را ارج نهاده و بار دیگر با ملت ایران عهد ببندیم که تا پای جان برای پیشرفت و اعتلای ایران تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.